Trener motywuje kobietę do ćwiczeń
© Nick Freund/Fotolia.com

Na początku było łatwo – genialny pomysł, wyszukanie ćwiczeń, zapis na siłownię, ale po dwóch-trzech tygodniach motywacja do treningu jakby zaczęła się rozpływać… Co zrobić, by nasz zapał nie okazał się słomianym i ponownie zapłonął?

 

Motywację do treningu szczególnie trudno utrzymać, gdy nasze cele potrzebują czasu na realizację. Jeszcze nikt nie zrzucił 10 kilo w ciągu dwóch tygodni, ani nie wyrzeźbił w tym czasie kaloryfera.

Sprawdzone sposoby na motywację do treningu

1. Zacznij trenować z kimś bliskim – przyjaciółką, kumplem, kimś z rodziny albo wynajmij osobistego trenera. Dzięki temu będziesz czuć pewnego rodzaju zobowiązanie do tego, by wyjść z domu i iść na trening.

 

2. Urozmaicaj treningi – wykonuj ćwiczenia na różne partie ciała, jeśli biegasz – biegaj po różnym terenie, jeśli preferujesz grupowe dynamiczne ćwiczenia – wybierz się raz na zumbę, raz na aerobik, innym razem może na aqua fitness.

 

3. Spraw sobie nagrodę po treningu – tylko niech to nie będzie duże ciastko czy pizza. W nagrodę zaserwuj sobie saunę, masaż, wyjście do kina itd., czyli coś, co nie zniweczy twojego wysiłku.

 

4. W widocznym miejscu powieś swoje zdjęcie sprzed lat, na którym wyglądasz naprawdę świetnie – do tego dążysz!

 

5. Zrób listę powodów, dla których trening się w ogóle zaczął – chcesz zmieścić się w stare spodnie? Obniżyć poziom cholesterolu? Nie dostawać zadyszki, wchodząc na drugie piętro? Przestać się intensywnie pocić? A może czekają cię w pracy testy sprawnościowe? Wypisz wszystkie powody i trzymaj je blisko siebie, żeby nigdy o nich nie zapomnieć.

 

6. Dbaj o racjonalne żywienie – nie omijaj posiłków ale i nie zaczynaj treningu tuż po obfitym obiedzie. Właściwa dieta uchroni cię przed napadami głodu, które mogą skutkować objadaniem się. A to z kolei zniweczy trud, co z pewnością nie poprawi ci nastroju.

 

7. Dzień wcześniej przygotuj sobie strój do ćwiczeń – wszystko naszykowane, nie ma wymówki!