zamyślona dziewczyna na tle parku
Image by LifetimeStock.com

Metody relaksacyjne wcale nie muszą zakładać skomplikowanych wizualizacji ani długich sesji medytacyjnych. W zwykłych, codziennych czynnościach także można znaleźć spokój i wyciszenie.

 

1. Wyjdź do parku – obcowanie z przyrodą jest najbardziej skuteczną metodą relaksacyjną, ponieważ jest niejako powrotem do korzeni. Jednak nie uprawiaj tam joggingu, nie wybieraj się na wycieczkę rowerową – po prostu usiądź na ławce lub na kocu i ciesz się otoczeniem.

 

2. Zapal świeczkę – migotanie płomienia w ciemnym pokoju naturalnie skłania nas do zwolnienia tempa. Gdy wybierzesz jeszcze świecę zapachową, np. lawendową, z pewnością się zrelaksujesz.

 

3. Czytaj poezję na głos – poezja ma największą siłę oddziaływania, gdy jest odczytywana na głos. Gdy czytasz wiersz, musisz dostosować tempo do tego, w jakim rytmie został napisany. Delektujesz się każdym symbolem, każdą metaforą.

 

4. Przeczytaj prawdziwą książkę – czytanie e-booków jest wygodne, ale... to nie to samo, co zakopanie się pod kocem w głębokim fotelu. Nic tak nie koi, jak szelest kartek.

 

5. Napisz list – sam fakt wzięcia w dłoń długopisu i rozpoczęcia pisania spowalnia. Z pewnością jest ci wygodniej, gdy palce tańczą po klawiaturze, a kliknięcie „wyślij” jest łatwiejsze niż wyjście na pocztę, ale gdy uruchomisz komputer, z pewnością zasypią cię wiadomości na facebooku, newsy na instagramie czy tweety. I znów zacznie się bieg i chęć, by jak najszybciej wszystko sprawdzić. Nie – weź kartkę, długopis. Wyłącz się. Pozostań tylko ze swoimi myślami.

 

6. Medytuj – czy wiesz, że tak naprawdę każde skupienie się na jednej czynności można nazwać medytacją. A ta jest najskuteczniejszą metodą relaksacyjną. Myjąc naczynia rób to powoli i dokładnie – to też medytacja. Jeśli jesteś w biurze, zamknij na chwilę o czy i wsłuchaj się w swój oddech – obserwuj swoje ciało i to, jak reaguje na wdech i wydech. Nazywa się to medytacją oddechu.

 

7. Kolorowanki dla dorosłych – w ciągu ostatniego roku zaczęły świecić triumfy. Wyglądają jak kolorowanki dla dzieci, jednak mają o wiele bardziej skomplikowane wzory. Nazywa się je nawet „zentagle” lub „zendala” jako nawiązanie do mandali. Można je wydrukować z internetu lub kupić całe książeczki z wzorami, które można zabrać ze sobą wszędzie.