mężczyzna zadowolony po pracy przy komputerze
©vgstudio/Fotolia.com

Jak się zrelaksować i naładować akumulatory - pomysły na odpoczynek po pracy

mężczyzna zadowolony po pracy przy komputerze
©vgstudio/Fotolia.com

Najlepsze sposoby na relaks to takie, które są dostosowane do aktywności i preferencji danej osoby. Można wziąć aromatyczną kąpiel, zagrać z rodziną w planszówki, wybrać się na wycieczkę rowerową lub na masaż do SPA. Chwila ciszy z ulubiona książką lub krótka drzemka to równie dobre formy odpoczynku po pracy.

 

Odpoczywanie i umiejętność walki ze stresem to kluczowe elementy higienicznego i satysfakcjonującego życia. Przewlekły stres może prowadzić do wielu niebezpiecznych dla zdrowia i życia schorzeń. Ważne jest, by w ciągu dnia znaleźć dla siebie chwilę na relaks.

Aktywne formy wypoczynku

Osoby, których praca wymaga siedzenia przy biurku przez 8 godzin dziennie, często potrzebują ruchu, by się odstresować i rozprostować kości. Ciekawe sposoby na aktywny odpoczynek to:

  • spacer - jest idealną metodą na relaks dla osób, które nie przepadają za forsownymi ćwiczeniami i jednocześnie nie lubią pasywnych form odpoczynku. Możesz pójść na długą przechadzkę, np. do parku z ulubioną książką lub z psem. Wyłącz telefon, nie sprawdzaj maila. Po prostu spaceruj. Możesz słuchać muzyki, ale lepszym pomysłem będzie posłuchanie śpiewu ptaków. Dźwięki natury to najlepsza muzyka relaksacyjna;
  • praca w ogrodzie - niestety jest to przywilej zarezerwowany jedynie dla posiadaczy kawałka zieleni koło domu lub ogródków działkowych. Pielenie, przesadzanie oraz aranżowanie ogrodowej przestrzeni bardzo odpręża – pod warunkiem, że lubi się tego rodzaju prace. Kontakt z przyrodą wspaniale wycisza.
  • Gotowanie - to sposób na aktywne spędzenie czasu dla osób, które odpoczywają w czasie przygotowania posiłków. Do gotowania możesz zaprosić dzieciaki. To świetny pomysł na wspólne spędzenie czasu.

Pasywne formy relaksu po pracy

W domu możesz zafundować sobie intymne chwile, w których spędzisz czas tylko ze sobą. Nie spiesz się, postaraj się nie myśleć o kolejnym dniu w pracy i liście rzeczy do zrobienia. Dobrym sposobem na odpoczynek po pracy będą:

  • kąpiel z dodatkiem olejków eterycznych np. pichtowego, tymiankowego, cynamonowego. Oprócz tego, że wspaniale wyciszą i zrelaksują dodatkowo odświeżą, przyspieszą detoksykację organizmu i ułatwią zasypianie. Możesz zapalić pachnące świece, wziąć do wanny książkę lub włączyć muzykę.
  • Medytacja jest nieocenionym sprzymierzeńcem w walce ze stresem i idealnym sposobem na relaks po ciężkim dniu w pracy. Praktykowanie medytacji nie wymaga wcześniejszych przygotowań lub treningów. Możesz zacząć w każdej chwili. Wystarczy skupić się na własnym oddechu. Początkowo trudno jest nie myśleć o niczym innym, ale z czasem nabierzesz wprawy.
  • Drzemka, czyli tzw. power nap, to jedna ze skuteczniejszych metod na szybką regenerację. Bardzo ważne, by sen w ciągu dnia nie był dłuższy niż 20-30 minut. Ten sposób jest skuteczny i energetyzujący pod warunkiem, że nie położysz się od razu po bardzo obfitym posiłku i nie obudzisz się po 3 godzinach. Wtedy efekt jest, niestety odwrotny od zamierzonego.

Elementem relaksu i odpoczynku po pracy jest również wspólny obiad z rodziną lub przyjaciółmi. Celebrowanie posiłków, rozmowy i spędzanie czasu z najbliższymi to doskonały sposób na regenerację i naładowanie akumulatorów na kolejny dzień. Możecie też zagrać w planszówki, wybrać się na piknik lub obejrzeć film. Wyłączcie telefony i celebrujcie chwile spędzane razem.

Przeładuj

"Kogel Mogel 4": To nowa postać zachwyci wszystkich najbardziej! "Rozbije bank"

zobacz 02:41