ładna brunetka
©lenets_tan/Fotolia

Rozstania nigdy nie były i prawdopodobnie nie będą łatwe. Stan po zerwaniu można porównać do żałoby, ponieważ przechodzi się przez te same fazy – niedowierzanie, bunt, gniew, akceptacja. Każdy, kto ma jakiekolwiek uczucia, przeżywa rozstanie niezależnie od tego, co było jego powodem i kto zrobił pierwszy krok. Jak zapomnieć o byłym i przestać za nim tęsknić i cierpieć?

 

Przede wszystkim – zaakceptuj to, co czujesz. To normalne, że po rozstaniu czujesz się przybita, rozgoryczona, a może nawet masz wrażenie, że życie straciło sens. Daj sobie przyzwolenie na te uczucia. Weź chusteczkę i wypłacz te emocje.

 

Zerwij z nim wszelki kontakt – nawet jeśli jedno z was powiedziało, że zostaniecie przyjaciółmi, nie powinnaś się łudzić. Tego typu frazesy mówi się tylko w dwóch przypadkach – żeby złagodzić ból towarzyszący rozstaniu lub by zostawić sobie furtkę na ewentualny powrót. Usuń jego numer, nie sprawdzaj go na portalach społecznościowych, nie pisz wiadomości. Jak zapomnieć o byłym, gdy wciąż do siebie piszecie?

 

Zrób listę jego wad – szczególnie jeśli to była twoja decyzja, żeby się rozstać. Wypisz dlaczego musieliście się rozstać, dlaczego do siebie nie pasowaliście, czego nie mogłaś u niego znieść. Gdy najdzie cię nastrój na wspominki, pamięć zacznie wybielać przyszłość (to normalne) i znów za nim zatęsknisz, sięgnij po tę listę i przypomnij sobie, dlaczego go rzuciłaś.

 

Spotykaj się z przyjaciółmi – nic tak nie pomaga, jak wyrzucenie z siebie złości, żalu i smutku. Bliscy dadzą ci wparcie, pocieszą, podzielą się swoimi historiami i sposobami jak zapomnieć o byłym.

 

Nie przesadzaj ze zmianami w życiu – po rozstaniu kobiety często chcą zmienić coś w wyglądzie: nowa fryzura, zmiana koloru włosów, tatuaż, zupełnie inny styl ubierania się… Ma to być sygnał, że zaczęło się nowy etap w życiu. Zmiany są ogólnie w porządku, ale gdy są zbyt nagłe i nieprzemyślane, mogą nie skończyć się dobrze. Poza tym jak chcesz zapomnieć o byłym, jeśli tuż po rozstaniu z nim zrobisz sobie tatuaż? Za każdym razem, gdy na niego spojrzysz, przypomnisz sobie, dlaczego go zrobiłaś.

 

Ćwicz – dzięki aktywności fizycznej wyładujesz swój gniew i frustrację. Przy okazji poprawisz formę, a nic tak dobrze nie wpływa na nastrój jak wbicie się w stare o dwa numery mniejsze spodnie! Ćwiczenia sprawią także, że mózg dostanie porcję endorfin, a te – jak wszyscy wiemy – poprawiają humor.

 

Bądź zajęta – zapisz się na dodatkowe zajęcia, spotykaj się ze znajomymi, dużo czytaj, znajdź dodatkowe zlecenie. Pojemność naszej uwagi jest ograniczona – jeśli będziesz cały czas czymś zajęta, nie będziesz w stanie myśleć o byłym. Pamiętaj jednak, żeby te aktywności były dla ciebie konstruktywne i coś ci dawały.

 

Daj sobie czas – nie poganiaj się i nie patrz na innych, którzy mówią „daj spokój, ja po Zdzichu płakałam może tydzień!”. Każdy przeżywa rozstanie po swojemu i ma do tego pełne prawo!