Smutna młoda kobieta
© BillionPhotos.com/Fotolia.com

Jak radzić sobie z przesileniem wiosennym? 8 sposobów na depresję sezonową

Smutna młoda kobieta
© BillionPhotos.com/Fotolia.com

Objawy wiosennego przesilenia możesz złagodzić, dostarczając organizmowi witamin i odpowiednich pierwiastków. Ćwiczenia z kolei będą wspomagały prawidłowe działanie układu krążenia i układu nerwowego.

1: Wiosną wzmocnij układ odpornościowy organizmu

Zmiany temperatury sprzyjają osłabieniu organizmu, dlatego ważne jest, by wspomagać go w tym okresie. Unikniesz dzięki temu infekcji i poważniejszych chorób, które mogłyby pogorszyć stan ogólny i nasilić objawy wiosennego przesilenia, np. zmęczenie i rozdrażnienie.

2: Korzystaj z wiosennego słońca

Wykorzystuj każdą okazję, by zaczerpnąć choć trochę wiosennego słońca. Wybierz się na spacer, wycieczkę albo na rower.

3: Zadbaj o dostarczenie organizmowi witamin z grupy B

Witaminy z grupy B pozwolą złagodzić wiosenną depresję. Np. witamina B5 zwalcza rozdrażnienie i niweluje zmęczenie, podobnie działa witamina B7, przy okazji zmniejszając lękliwość. Pomocna będzie również witamina B9, ponieważ pomaga w walce z depresją, lękiem i bezsennością.

4: Zapobiegaj niedoborom żelaza

Żelazo zapewnia prawidłową pracę serca i zapobiega uczuciu chronicznego zmęczenia oraz apatii. Jego źródłem są: ryby, mięso, orzechy, warzywa strączkowe, brokuły i mleko.

5: Hamuj apetyt

Jeśli nie możesz powstrzymać się od ciągłego podjadania i zjadania dużych porcji, zacznij zażywać chrom. Pierwiastek ten zahamuje nadmierne łaknienie, zmniejszy też rozdrażnienie i ukoi nerwy. Chrom zawierają m.in.: drożdże, orzechy brazylijskie i brokuły.

6: Łagodź objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego

Podczas wiosennego przesilenia szczególnie dotkliwe są objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego. W ich łagodzeniu pomoże magnez. Zmniejszy on także stres i napięcie. Dużo magnezu zawierają orzechy, kasza gryczana, czekolada (kakao) i fasola.

7: Nawadniaj się

W łagodzeniu objawów wiosennego przesilenia sprawdzi się nawadnianie. Dziennie wypijaj ok. 2,5 l płynów, w tym: wody mineralnej, soków, herbat ziołowych i warzywnych zup.

8: Ćwiczenia na wiosenne przesilenie

Mimo zmęczenia i osłabienia przy objawach wiosennego przesilenia wykonuj ćwiczenia. Pomogą uregulować pracę układu krążenia, wpłyną pozytywnie na serce oraz pobudzą i „odświeżą” układ nerwowy. Ważnym efektem jest złagodzenie napięcia mięśni i regulacja oddechu. Sprawi to, że łatwiej będzie ci zapanować nad rozdrażnieniem, lepiej poradzisz sobie też ze stresem.

 

Więcej na temat depresja porady psychologiczne
Przeładuj

Oto zwiastun wielkiego finału "The Voice Kids"! Kto otrzyma tytuł najlepszego głosu w Polsce?

zobacz 01:04