Kobieta tańczy z ciężarkami
© xalanxs/Fotolia.com
Styl życia

Zumba toning – chudnij i wzmacniaj mięśnie w rytmie latino!

Zumba toning jest zestawem rzeźbiących sylwetkę ćwiczeń wykonywanych w takt gorących latynoskich rytmów. Podczas treningu wytrzymałościowego używa się specjalnych ciężarków zwanych „toning sticks”, które grzechoczą jak marakasy.

Zumba toning jest zestawem rzeźbiących sylwetkę ćwiczeń wykonywanych w takt gorących latynoskich rytmów. Podczas treningu wytrzymałościowego używa się specjalnych ciężarków zwanych „toning sticks”, które grzechoczą jak marakasy.

Zumba toning – na czym polega?

Zumba toning jest odmianą cieszącej się coraz większą popularnością zumby, która jest połączeniem elementów tańca latynoamerykańskiego z elementami fitness. Dodanie słowa toning – oznaczającego ujędrnianie, wzmacnianie – powoduje, że główny nacisk w zumbie toning kładzie się na ćwiczenia wytrzymałościowe wykonywane w takt muzyki. Układy są skomponowane w oparciu o taneczny krok. Dodatkowo podczas treningu używa się specjalnych hantli – zumba sticks (ważą około 0,7 kg), które grzechoczą jak marakasy. Treningi w zumba toning wzmacniają wybrane partie mięśni na ramionach, udach, pośladkach czy brzuchu. Muzyka jest nieco łagodniejsza, niż np. w tradycyjnej zumbie, ponieważ wykonywanie powtórzeń wymaga nieco uwagi. Jednak w dalszym ciągu jest to zumba, której głównym założeniem jest przede wszystkim dobra zabawa.

 

Zumba toning to trening dla osób, które chcą w szybki i przyjemny sposób zrzucić zbędne kilogramy. Przy czym należy pamiętać, że treningi są intensywne, dlatego ta forma aktywności przeznaczona jest dla osób, które miały już do czynienia z ćwiczeniami wytrzymałościami i których kondycja fizyczna jest przynajmniej na średnim poziomie. Podczas zajęć z zumba toning bardzo istotne jest świadome napinanie mięśni, którego uczymy się na bieżąco. Dokładne wykonywanie ćwiczeń i skupienie to podstawa.

Zumba toning – efekty

Treningi zumba toning przynoszą szybko rezultaty, ponieważ są to intensywne ćwiczenia wytrzymałościowe. Przy odpowiednim, dobrze zbilansowanym odżywianiu i systematycznym wykonywaniu ćwiczeń tkanka tłuszczowa jest spalana w krótkim czasie. Dzięki uprawianiu zumba toning i wykonywaniu ćwiczeń oporowych oraz ćwiczeń cardio wzmacniane i ujędrniane jest całe ciało, rzeźbiona jest sylwetka bez nadmiernego przerostu mięśni oraz wspomagany układ krwionośny. Praca serca i płuc staje się bardziej wydajna, a cały organizm jest doskonale dotleniony, ogólna sprawność fizyczna i koordynacja ruchowa ulegają poprawie.

 

Kobieta z hantlami
© Robert Przybysz/Fotolia.com
Styl życia
Jak ćwiczyć, żeby się nie męczyć – podstawowe treningi wydolnościowe
Każda aktywność pomaga zwiększyć wydolność fizyczną, jednak powinna być wykonywana regularnie. Najłagodniejszymi treningami na wydolność jest regularny jogging i nordic walking.

Każda aktywność pomaga zwiększyć wydolność fizyczną, jednak powinna być wykonywana regularnie. Najłagodniejszymi treningami na wydolność jest regularny jogging i nordic walking.   Wydolność fizyczną można poprawić wprowadzając nawet niewielkie zmiany do trybu życia . Zamiana autobusu na rower lub spacer może być do tego pierwszym krokiem. Treningi na zwiększenie wydolności fizycznej Trening wydolnościowy może być przeprowadzany na różny sposób, ale najskuteczniejsze i najpopularniejsze są trzy jego rodzaje: Trening aerobowy - najskuteczniejszym sposobem na poprawę wydolności jest wykonywanie ćwiczeń aerobowych, nazywanych także tlenowymi. J ego podstawową zasadą jest wykonywanie ćwiczeń z utrzymywaniem stałego tętna , czyli takich, podczas których można swobodnie oddychać bez zadyszki. Do najprostszych aktywności tego typu należy jogging, nordic walking, marsz i jazda rowerem. Można go także uprawiać w siłowni np. na stepperze, rowerze stacjonarnym czy bieżni. Tabata – polega na wykonywaniu intensywnego ćwiczenia przez 20 sekund, a następnie 10-sekundowej przerwy. Cykl powtarza się 8 razy, aby całość treningu zajęła 4 minuty. Jest to najkrótszy rodzaj treningu interwałowego. Klasyczny trening interwałowy – treningi interwałowe polegają na wykonywaniu naprzemiennie ćwiczeń o wysokiej intensywności z ćwiczeniami o intensywności niskiej. Interwałowo można wykonywać niemal każdy zestaw, np. trening Ewy Chodakowskiej turbo spalanie jest typowym przykładem połączenia różnych intensywnych ćwiczeń wzmacniających całe ciało. Przeplatane są natomiast rytmicznym marszem, który pełni rolę odpoczynku. Również bieganie można trenować w ten sposób, np. biegając na przemian sprintem i truchtem. Niezależnie od rodzaju treningu, powinien on być regularny, aby przyniósł pożądane efekty. Dieta zwiększająca...

Kobieta ćwiczy z krzesłem
© Africa Studio/Fotolia.com
Styl życia
Trening mięśniowy na krzesłach – zumba sentao
Zumba sentao to trening taneczno-wzmacniający, w którym ćwiczenia wykonuje się przy użyciu krzeseł. Podczas zajęć najważniejsze jest świadome i precyzyjne napinanie mięśni. Trening wykonywany w ten sposób ujędrnia i wzmacnia całe ciało ze szczególnym naciskiem na jego górne partie, brzuch oraz pośladki. Jest to forsowna forma aktywności wymagająca kondycji fizycznej i wcześniejszego doświadczenia z zajęciami fitness.

Zumba sentao to trening taneczno-wzmacniający, w którym ćwiczenia wykonuje się przy użyciu krzeseł. Podczas zajęć najważniejsze jest świadome i precyzyjne napinanie mięśni. Trening wykonywany w ten sposób ujędrnia i wzmacnia całe ciało ze szczególnym naciskiem na jego górne partie, brzuch oraz pośladki. Jest to forsowna forma aktywności wymagająca kondycji fizycznej i wcześniejszego doświadczenia z zajęciami fitness. Zumba sentao – siłowy trening dla zaawansowanych Zumba to połączenie elementów tańca latynoamerykańskiego z ćwiczeniami fitness . Rozpoczynając tego typu trening musimy mieć przed sobą cel, który chcemy osiągnąć. To najlepsza motywacja. Za pomocą tego typu treningu – wykonywanego regularnie oraz przy jednoczesnym stosowaniu odpowiednio zbilansowanej diety – szybko zrzucimy nadmiar tkanki tłuszczowej – w szczególności z okolic pośladków , ramion i brzucha. Wzmocnimy mięśnie, będziemy rzeźbić sylwetkę i ujędrniać całe ciało. Zumba sentao – jak wygląda trening Treningi w zumbie sentao maja charakter tonizujący. Oznacza to, że organizm zwiększa swoją wydolność poprzez wzmocnienie tkanki mięśniowej . Treningi w zumbie senato, tak jak we wszystkich rodzajach zumby, są bardzo radosne i poprawiają samopoczucie . Zumba sentao to dynamiczne ćwiczenia oporowe oraz ćwiczenia cardio , które wykonywane są w sposób energiczny przy dźwiękach muzyki latynoamerykańskiej. Jest ona znacznie spokojniejsza niż np. w zumbie gold , ponieważ w sentao kładzie się nacisk na precyzyjne wykonywanie każdego ruchu . Wykorzystanie krzesła podczas zajęć nie polega na tym, że będziemy na nim siedzieć. W sentao krzesło to przyrząd do ćwiczeń. Przy jego pomocy wykonywane są przysiady oraz wymachy. Cała choreografia jest zaplanowana w taki sposób, aby trening był bezpieczny i efektywny.  

Ćwicząca kobieta
©Stocked House Studio/Fotolia
Styl życia
Trening interwałowy, ABS czy szóstka Weidera: który trening na brzuch wybrać?
Trening na brzuch to ćwiczenia o bardzo wysokiej częstotliwości i intensywności ruchów. Wiele osób poleca trening Mel B, czyli 8-minutowy ABS, inni zachwycają się rezultatami po szóstce Weidera. Jaki zestaw ćwiczeń przypadnie ci do gustu i sprawi, że brzuch stanie się płaski, a mięśnie dobrze wyrzeźbione?

Trening na brzuch to ćwiczenia o bardzo wysokiej częstotliwości i intensywności ruchów. Wiele osób poleca trening Mel B, czyli 8-minutowy ABS, inni zachwycają się rezultatami po szóstce Weidera. Jaki zestaw ćwiczeń przypadnie ci do gustu i sprawi, że brzuch stanie się płaski, a mięśnie dobrze wyrzeźbione? Trening na brzuch: jakie treningi są do wyboru? Treningi na mięśnie brzucha są krótkie, ale bardzo intensywne. Wymagają samozaparcia. Ćwiczyć możesz: trening ABS – jest to 8-minutowy zestaw ćwiczeń, który został stworzony przez naukowców z Uniwersytetu w Stanfordzie, a rozpropagowany na całym świecie m.in. przez Mel B. Trening zawiera ćwiczenia rzeźbiące aż 4 partie mięśniowe brzucha (górnej i dolnej części brzucha oraz mięśni skośnych i poprzecznych). Dodatkowo rozbudowuje mięśnie pleców. trening „szóstka Weidera” – na trening składa się 6 ćwiczeń , które wykonuje się codziennie. Po 42 dniach treningowych na brzuchu zarysowują się wyraźnie mięśnie, a sam brzuch staje się płaski. trening interwałowy – to program treningowy skierowany do osób, które mają przynajmniej dobrą kondycję fizyczną. Skuteczny 9 tygodniowy trening ( trwa dokładnie 63 dni ), przeplata ćwiczenia wysiłkowe z relaksującymi. Pojedynczy trening trwa 20-40 minut , choć w końcowej fazie dochodzi nawet do godziny. trening siłowy – trening na siłowni przy użyciu specjalnych przyrządów w krótkim czasie zarysuje mięśnie brzucha. Ćwiczenia, które możesz tam wykonywać to brzuszki z podparciem pięt, ćwiczenia z wyciągiem czy ćwiczenia z piłką gimnastyczną. Trening na brzuch: który trening najlepszy? Trening ABS czy szóstka Weidera to jedne z najbardziej skutecznych zestawów treningowych, które w krótkim czasie wyrzeźbią mięśnie brzucha. Szczególnie poleca się wykonywanie treningu ABS , który jest krótki ale bardzo...

Nasze akcje
materiały prasowe Lenovo
Fleszstyle

Świetna jakość w stylowym opakowaniu. Natalia Szroeder wybrała laptop Lenovo Yoga Slim 7

Partner
rafal-brzozowski
Newsy

Ci uczestnicy „The Voice of Poland” robią karierę muzyczną. Znasz wszystkich?

Partner
fotona-tatuaż
Fleszstyle

Nieudany tatuaż lub makijaż permanentny ? Wiemy, jak się go pozbyć!

Partner
torebka-skoda-hollie-warsaw
Fleszstyle

Barbara Kurdej - Szatan: "Nie miałam pojęcia, że niezabezpieczone drobiazgi mogą uderzyć z taką siłą"

Partner
justyna-steczkowska
Newsy

Justyna Steczkowska ponownie w „The Voice of Poland”! To wyjątkowy czas dla artystki

Partner
Revitalift Filler L'Oréal Paris
Fleszstyle

Wiele może się zmienić w ciągu 10 lat, ale twoja skóra nie musi! Test linii Revitalift Filler L'Oréal Paris

Partner
kosmetyki-weleda
Fleszstyle

Weleda, czyli pielęgnacja w harmonii z naturą i człowiekiem

Partner
materiały prasowe TVP
TV-Show

Sylwia Grzeszczak nową trenerką w „The Voice of Poland”! Jak się sprawdzi?

Partner