dziewczyna uśmiecha się i trzyma w rękach wodę mineralną
Image by LifetimeStock.com

Woda mineralna uzupełnia niedobór makroskładników w organizmie. Warto pić ją po treningach, żeby uzupełnić poziom elektrolitów.

 

Woda mineralna wydobywana jest z zabezpieczonych zbiorników podwodnych. Jest chroniona przed wszelkimi biologicznymi oraz chemicznymi zanieczyszczeniami. Woda mineralna swą nazwę zawdzięcza dużej ilości minerałów, jakie są niej obecne. Są to makroskładniki takie jak sód, potas, wapń czy magnez, dodatkowo krzemiany, związki azotu, żelazo oraz rzadkie pierwiastki typu fluor, jod, bor czy brom.

 

Wyróżnia się cztery rodzaje wód mineralnych pod względem zawartych w niej minerałów:

  • woda bardzo niskozmineralizowana (zawiera 50 mg/l minerałów);
  • woda niskozmineralizowana (zawiera około 500 mg/l minerałów);
  • woda średniozmineralizowana (zawiera do 1500 mg/l minerałów);
  • woda wysokozmineralizowana (zawiera ponad 1500 mg/l minerałów).

Właściwości wody mineralnej

  • nawadnia organizm;
  • wspomaga pracę układu pokarmowego – wspomaga trawienie;
  • dzięki zawartym pierwiastkom wspomaga pracę żołądka – regulują nadkwasotę oraz niwelują kwasy żołądkowe;
  • dostarcza organizmowi potrzebnych składników i pierwiastków.

Dla kogo woda mineralna będzie najlepsza do picia?

Woda mineralna nadaje się do picia przez wszystkich. Mająca około 1500 mg/l składników mineralnych, może być stosowana do picia jako napój potreningowy, który uzupełni utracone elektrolity.

Przeciwwskazania do picia wody wysokomineralizowanej

Codzienne picie zbyt dużej ilości wody wysokomineralizowanej może doprowadzić do kamicy nerkowej spowodowanej za dużą liczbą minerałów w organizmie. Należy także pamiętać, aby po otwarciu butelki wypić wodę jak najszybciej – im dłużej będzie stała otwarta, tym mniej minerałów w niej zostanie.

 

Więcej na temat diety odchudzające