herbata
Pixabay/PublicDomainPictures/CC0 1.0 https://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0

Herbata czerwona – bogactwo soli mineralnych, mikro i makroelementów

herbata
Pixabay/PublicDomainPictures/CC0 1.0 https://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0

Dostępne są różne odmiany herbaty czerwonej: Puszong (krótka fermentacja; napar koloru ciemno-bordowego), Oolong – w wersji spolszczonej Ulong (dłuższa fermentacja; całe liście; napar bursztynowy) oraz Pu-erh (długa fermentacja, kolor ciemno-czerwony). Warto włączyć ją do naszego menu, ponieważ ma najwięcej mikroelementów ze wszystkich herbat. Chiny (Pu-erh) i Tajwan (Puszong, Oolong) to miejsca, w których produkuję się najwięcej czerwonej herbaty.

Parzenie czerwonej herbaty

Czerwoną herbatę możesz kupić w formie liści lub torebek ekspresowych. Łyżkę suszu (lub jedną torebkę ekspresową) zalej 100 ml wrzącej wody. Herbatę parz 6-8 minut, najlepiej przygotować ją w porcelanowym czajniku.

Korzyści z picia herbaty czerwonej

Czerwona herbata zawiera wapń i fluor, dzięki czemu stanowi doskonałą ochronę przed próchnicą, a także pomaga w prawidłowym rozwoju kości. Obniża poziom złego cholesterolu oraz korzystnie wpływa na ciśnienie krwi. Herbatę czerwoną dobrze jest pić w trakcie nauki i pracy, ponieważ poprawia pamięć oraz pomaga lepiej się skoncentrować. Czerwona herbata działa moczopędnie, dzięki czemu pozwala oczyścić organizm z toksyn. Zawiera białka, które są budulcem mięśni. Badania wskazują, że regularne picie czerwonej herbaty to doskonała ochrona przed chorobami nowotworowymi.

Czerwona herbata na odchudzanie

Jeśli w twojej diecie jest za dużo tłuszczu, to powinieneś zacząć pić czerwoną herbatę, która przyspiesza metabolizm tłuszczów. Teina (odpowiednik kofeiny w kawie) przetwarza tłuszcz na energię. W skład czerwonej herbaty wchodzi również tanina, która reguluje produkcję żółci i ułatwia trawienie. Herbata czerwona pomaga prowadzić aktywny tryb życia, co ściśle wiąże się ze zdrowymi zasadami zrzucania zbędnych kilogramów. Dziennie należy pić 5 filiżanek naparu po posiłkach. Herbata czerwona w połączeniu ze zdrowymi posiłkami i wysiłkiem fizycznym, szybciej pozwoli zobaczyć efekty odchudzania.

Przeciwwskazania do picia czerwonej herbaty

Nie należy pić więcej niż 6 filiżanek czerwonej herbaty dziennie. Jeśli przyjmujesz leki, skonsultuj picie tej herbaty z lekarzem. Herbaty czerwonej nie wolno pić na czczo, ponieważ wypłukuje magnez z organizmu oraz wpływa negatywnie na pracę żołądka. Osoby chorujące na anemię powinny pić nie więcej niż 2 filiżanki dziennie, ponieważ herbata czerwona w większych ilościach może spowodować wypłukiwanie żelaza.

Przeładuj

Eurowizja 2020: Kto pojedzie z Polski? Oto wszyscy kandydaci!

zobacz 00:50