Smukła sylwetka
Adobe stock

Do wakacji został już tylko miesiąc, a Ty nie jesteś zadowolona ze swojej sylwetki? To czas, aby wprowadzić do swojego życia zdrowe nawyki żywieniowe i aktywność fizyczną. Przygotowaliśmy dla Was sprawdzone sposoby na wyszczuplenie sylwetki na lato. Odpowiednia dieta i ćwiczenia pomogą Ci zrzucić kilka kilogramów, a sprawdzone triki podkreślą osiągnięty efekt.

Dieta - jak zrzucić kilka kilogramów na lato?

Jeśli chcemy wyszczuplić sylwetkę, musimy przejść na dietę redukcyjną. Polega ona na ustaleniu indywidualnego deficytu kalorycznego. Jak to zrobić? Wystarczy policzyć nasze CMP, czyli nasze dzienne zapotrzebowanie na kalorie i odjąć od tej sumy od 300 do 500 kalorii. Trzeba pamiętać, aby w żadnym przypadku nie schodzić poniżej PPM - podstawowej przemiany materii. To ilość kalorii, które potrzebna jest do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Deficyt kaloryczny to różnica między naszym dziennym zapotrzebowaniem na kalorie, a ilością kalorii w naszych posiłkach. Bez niego nie ma najmniejszych szans na zrzucenie kilogramów. Musimy spalać więcej kalorii niż zjadamy, aby ciało zaczęło pobierać energię z magazynowanej tkanki tłuszczowej. Kilogram to w przeliczeniu 7000kcal, więc tyle kalorii musimy spalić, żeby stracić kilogram z naszej wagi. Przykładowo ustalamy deficyt - 500 kcal, tak więc prze tydzień zrzucimy 3500 kcal, czyli 0,5 kg.

Dieta będzie bardziej skuteczna, jeśli:

  1. Będziesz pić dużo wody.
  2. Postawisz na zdrowe, pełnowartościowe produkty.
  3. Będziesz unikać pustych kalorii.
  4. Dodasz do swojej diety zioła i przyprawy przyspieszające metabolizm.
  5. Wprowadzisz do swojego życia aktywność fizyczną.

Ćwiczenia, które wyszczuplą sylwetkę

Ćwiczenia mają bardzo duży wpływ na nasz wygląd, ale także na efektywność diety. Regularna aktywność fizyczna przyspiesza przemianę materii, a zjadane kalorie zamiast kumulować się w tkance tłuszczowej tworzą mięśnie. Tak na prawdę każde ćwiczenia dadzą pozytywne efekt, jeśli prawidłowo dobierzemy je do swoich potrzeb.

Jeśli jesteś dość szczupłą osobą, lecz borykasz się z tzw. typem sylwetki "skinny fat", postaw przede wszystkim na ćwiczenia siłowe. Każdy rodzaj ćwiczeń siłowych będzie odpowiedni - możesz wybrać hantle, maszyny lub trx. Warto również dołączyć interwały, które przyspieszają metabolizm, ale nie powodują utraty tkanki mięśniowej.

Osobom z większą ilością tkanki tłuszczowej, których głównym celem jest schudnięcie, a nie zbudowanie sylwetki, polecane jest przede wszystkim kardio, ale także inne formy sportu. Bardzo ważny jest aktywny tryb życia. Jeśli masz prace w której się za dużo nie ruszasz, zdecyduj się na codzienne spacery. Każdy człowiek powinien robić minimum 8 tyś kroków dziennie. Kardio to dobry wybór na początek drogi, jednak duże efekty przynosi tylko przez jakiś czas. Z czasem warto dorzucić interwały i ćwiczenia siłowe.

Triki na szczuplejszą sylwetkę w kilka minut

Samoopalacz lub balsam brązujący

Użycie samoopalacza to szybki i prosty trik na wyszczuplenie sylwetki. Dzięki opaleniźnie tworzą się naturalne cienie, a nasze nogi, ręce i brzuch są optycznie smuklejsze.

Bielizna wyszczuplająca

Dopasowana sukienka czy spódnica dużo lepiej wygląda, jeśli pod spód założymy bieliznę wyszczuplającą. Nie chodzi tylko o wysmuklenie ciała, ale również o to, aby wygładzić nieestetyczne wałeczki w okolicy brzucha.

Odpowiedni krój kostiumu kąpielowego

Dla osób, które mają nadprogramowe kilogramy, polecam kostium jednoczęściowy z dekoltem w serek. Taki typ stroju nie tylko zakryje ewentualne mankamenty w okolicy brzucha, ale także wydłuży i wysmukli sylwetkę. Dobrym wyborem będą także figi z wyższym stanem oraz wysokim wycięciem typu  high leg, które wydłuży nogi.

Ubrania i dodatki, które wyszczuplą sylwetkę

  • góry z dekoltem w serek
  • długie naszyjniki
  • ubrania w pionowe paski
  • ciemne spodnie
  • dzwony
  • długie kolczyki
  • spodnie z wysokim stanem
  • obcasy