kobieta ćwiczy z ciężarkami
Flickr/Rance Costa/CC BY 2.0 https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/

Istnieją sprawdzone ćwiczenia na schudnięcie, które potrafią zdziałać cuda. Jeśli nie jesteś zadowolona ze swojej figury wystarczy, że zaczniesz ćwiczyć 3-4 dni w tygodniu. Ćwiczenia możesz wykonywać w dowolnej kolejności, pojedynczo lub łączyć ze sobą.

Sprawdzone ćwiczenia na schudnięcie

Ćwiczenia na uda (każde powtórz 10 razy)

  • Połóż się na boku z głową opartą na ramieniu. Następnie ugnij lekko łydkę, a przed siebie wyciągnij górną część nogi i stopy. Podnoś i opuszczaj dziesięć razy lewą nogę a potem prawą. Powtórz ćwiczenie.
  • Połóż się na boku opierając głowę na ramieniu. Wyciągnij przed siebie dolną nogę,a górną zegnij, aby stopa dotykała ziemi. Podnoś leżącą nogę dziesięć razy, po czym zamień strony. Ćwiczenie powtórz.

 

Ćwiczenia na nogi (każde powtórz 5 razy)

  • Musisz położyć się płasko na plecach, a ręce umieścić pod pośladkami. Następnie, podnoś jedną nogę w górę, a drugą utrzymuj na podłodze, w pozycji płaskiej. Po chwili zmień nogi i zrób dwie serie.
  • Połóż się płasko na brzuchu, po czym postaraj się dziesięć razy piętą dotknąć pośladków.

 

Ćwiczenia na pośladki (każde powtórz 10 razy)

  • Stań twardo na podłodze, a do rąk weź coś ciężkiego (hantle, butelkę wody). Wykonuj przysiady, a obie ręce trzymaj przed sobą. Gimnastykę zrealizuj w dwóch seriach.
  • Połóż się na brzuchu. Po chwili unieś się na nogach i podtrzymuj się na rękach. Lewą, a następnie prawą nogą spróbuj dotykać pośladków. Ćwiczenie zrób w dwóch seriach na każdą nogę.

 

Ćwiczenia na brzuch (każde powtórz 10 razy)

  • Połóż się na plecach, nogi umieść na podłodze i ugnij w kolanach. Obie ręce umieść za głową. Zacznij unosić tułów a z nim łopatki. Wykonaj dwie serie.
  • Stań tyłem do krzesła z nogami rozstawionymi na kształt odwróconego V. Ręce wyciągnij przed siebie. Następnie wykonuj przysiady, lekko dotykając pośladkami krzesła. Zrób dwie serie.

 

Zestaw ćwiczeń jest wymagający i wyczerpujący. Organizm uwielbia, kiedy jesteś w ruchu, a tym samym produkuje endorfiny – hormony szczęścia. Z każdym dniem przeznaczonym do ćwiczeń, twoje ciało będzie coraz sprawniejsze, a gimnastyka pomoże wrócić do formy. 

Więcej na temat ćwiczenia odchudzające