jabłko z centymetrem do ciała
Flickr/Natasia Causse/CC BY 2.0 https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/

Sposobem na zdrowe odchudzanie jest przede wszystkim zmiana nawyków żywieniowych. Dieta cud nie istnieje, istnieje natomiast cudowne podejście do odchudzania – umiar. Żeby schudnąć trzeba jeść. W tym szaleństwie jest metoda.

Zdrowe śniadanie podstawą odchudzania

Nie trzeba być dietetykiem, aby poznać i stosować kilka wskazówek, które znacznie ułatwią nierówną walkę ze zbędnymi kilogramami.

 

Poświęć trochę czasu rano, żeby zaopatrzyć się w paliwo na cały dzień. Śniadanie to podstawa. Dlatego wybierz na ten najważniejszy posiłek pełnowartościowe produkty. Najlepsze będą te o powolnym uwalnianiu węglowodanów, bogate w błonnik, ale też smaczne – zatroszcz się o siebie. Ulubione płatki z mlekiem lub jogurtem naturalnym, banan. Uważaj na zawartość cukru, lepiej zjeść zwykłą owsiankę z miodem niż super musli z toną sacharozy.

Przede wszystkim – nawadnianie

Woda – wszyscy wiemy, że należy ją pić, ale ciężko się czasem zmusić do 2 litrów w ciągu dnia. Wciśnij sok z cytryny, która oprócz poprawienia walorów smakowych zadziała detoksykująco na organizm, zamień zwykłą wodę na naturalnie mineralną. Pijąc nawilżasz komórki i zapobiegasz zatrzymywaniu wody w organizmie.

 

Przekąski – najlepiej nie podjadać między posiłkami, ale jeśli już musisz wybieraj sezonowe owoce, orzechy, owoce suszone. Nie przesadzaj z ilością, bo owoce zawierają cukier. Pamiętaj – umiar.

 

Drugie śniadanie – niedługo będziesz jeść obiad, więc nie najadaj się bez potrzeby, poza tym przejadanie się powoduje ospałość. Sałatka, albo jabłko w zupełności wystarczy na drugie śniadanie. Zrób sobie dobrą herbatę. Imbir, malina, mięta – doskonale smakują, orzeźwiają i poprawiają trawienie.

 

Obiad – przygotuj sobie porcję, która zmieści się w dwóch garściach, taką pojemność ma twój żołądek.

 

W pierwszej części dnia jedz węglowodany i warzywa, po południu białka i warzywa, dzięki temu pobudzisz metabolizm, który wieczorem jest spowolniony i będziesz mieć energię oraz mniejszą ochotę na podjadanie. Wybieraj chude potrawy białkowe (chude sery, chude ryby, jaja).

 

Kolacja – najpóźniej 2 godziny przed snem. Dopilnuj, żeby była najlżejszym posiłkiem w ciągu dnia. Będziesz dzięki temu spokojniej spać, a rano ze smakiem zjesz zdrowe śniadanie.

Małe grzechy w diecie odchudzającej

Pamiętaj, że jedzenie słodyczy – jeśli już nie możesz z nich zrezygnować – najlepiej przełożyć na czas po posiłku. Białka i błonnik z obiadu utrudnią cukrom wchłanianie, przez co mniej odłoży się w biodrach. Kategorycznie unikaj jedzenia słodyczy na czczo i pomiędzy posiłkami, cukier zostanie wówczas wchłonięty w całości i zgromadzi się w postaci tłuszczu.

 

Używaj mało soli, która odwadnia organizm w rezultacie czego chce ci się pić, a pamiętaj, że uczucie pragnienia najczęściej bywa mylone z głodem, dlatego zamiast po szklankę wody sięgasz po paluszki, albo cukierka. Zamiast soli używaj aromatycznych ziół. Kminek, tymianek, szałwia – nie tylko doskonale poprawią smak potraw, ale też zbawiennie wpłyną na procesy trawienne.

 

Kupuj z głową. Czytaj etykiety, unikaj polepszaczy smaku i konserwantów, jedz sezonowe warzywa i owoce. Zdrowe odchudzanie jest w zasięgu twojej ręki.


Więcej na temat odchudzanie diety odchudzające