Party.pl

fiszka orange Advertisement


Super food
© Marek/Fotolia.com

Spirulina – superfood czy oszustwo

Super food
© Marek/Fotolia.com

Spirulina w proszku to jedna z najpopularniejszych form, w jakiej spotykamy tę algę. Na rynku dostępna jest jeszcze jako tabletki oraz płyn. Ze względu na wysoką zawartość chlorofilu, beta-karotenu i białka jest uważana za suplement diety mający szczególnie pozytywny wpływ na organizm człowieka.

Spirulina w proszku – właściwości

Magnez najlepiej przyswajany jest przez organizm ludzki w postaci chlorofilu, dlatego rośliny bogate w ten składnik dostarczają ten cenny - szczególnie dla układu nerwowego - pierwiastek. Spirulina oprócz wysokiej zawartości chlorofilu ma też w swoim składzie: białko, wapń, żelazo, witaminy z grupy B i E. Dzięki obecności przeciwutleniaczy – beta-karotenu – spirulina wykazuje silne właściwości antyoksydacyjne, czyli zapobiegające szkodliwemu działaniu wolnych rodników odpowiedzialnych za szybszą degenerację tkanek i komórek. Ponadto spirulina jest pomocna w kuracjach odtruwających, ponieważ przyspiesza usuwanie toksyn z organizmu, wspomaga również rewitalizację organizmu po chorobie, trawienie oraz wykazuje działanie przeciwzapalne.

Spirulina w proszku – zastosowanie

Spirulina w proszku ze względu na swój nieco słonawy smak może być wykorzystywana jako dodatek do warzywno-owocowych koktajli, zup, placków albo jako posypka do sałatek. Można również z niej przygotowywać maseczki do twarzy, lub stosować wyłącznie jako suplement diety jedząc 1-2 łyżeczki dziennie i popijając szklanką wody.

Spirulina w proszku – środki ostrożności

Kupując spirulinę w proszku zwracajmy uwagę na kraj pochodzenia. Ta produkowana w Chinach często nie jest pozyskiwana z upraw ekologicznych i zawiera znacznie mniej wartości odżywczych od tej pochodzącej z naturalnych i eko przyjaznych upraw.

 

Pamiętajmy, że spirulina nie jest lekarstwem, które walczy z nowotworami lub innymi poważnymi chorobami. Jest to wyłącznie suplement diety, który dzięki składnikom odżywczym wspomaga pracę organizmu, szczególnie podczas rekonwalescencji lub w stanach osłabienia organizmu. Ponadto długotrwałe i nadmierne stosowanie spiruliny może doprowadzić do przedawkowania witaminy A i tym samym uszkodzić wątrobę i układ kostny. Dwie łyżeczki dziennie w zupełności wystarczą, nie ma powodu, aby stosować kurację spiruliną bez przerwy dłużej niż miesiąc. Ponadto pamiętajmy, aby stosując spirulinę kontrolować ilość spożywanego białka. Spirulina ma wysoką zawartość tego makroskładnika, dlatego jedzenie produktów białkowych powinno wówczas zostać proporcjonalnie ograniczone ponieważ może dojść do niebezpiecznego zakwaszenia organizmu i uszkodzenia pracy nerek.

 

Zachowaniu dobrego zdrowia i zapobieganiu szkodliwych niedoborów składników odżywczych sprzyja odpowiednio skomponowana zdrowa dieta oraz aktywność fizyczna. Po suplementy powinniśmy sięgać sporadycznie, a nie wprowadzać je na stałe do jadłospisu.


Przeładuj

Tadeusz Seibert komentuje zniknięcie Margaret ze sceny. Zdradził prawdziwe powody?

zobacz 00:34