Oczy kobiety
Flickr/Ahmed Sinan/CC BY 2.0 https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/

Naturalne wzmocnienie oczu dzięki diecie z luteiną

Oczy kobiety
Flickr/Ahmed Sinan/CC BY 2.0 https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/

Luteina chroni przed chorobami oczu, wspomaga dobre widzenie i zabezpiecza przed niszczącym działaniem promieni UV.

Jak działa luteina?

Luteina to jeden z karotenoidów, działa niczym filtr. Zabezpiecza oko przed negatywnymi promieniami słonecznymi i zapobiega powstawaniu zaćmy. Wspomaga pracę oczu i wpływa na poprawę widzenia. Organizm sam nie wytwarza luteiny, dlatego wiele osób ma z nią problem, ponieważ ich dieta jest zbyt uboga w składniki, które ją posiadają. Organizm magazynuje luteinę w plamce żółtej (główna część siatkówki) i w soczewce. Jej rola polega na zwalczaniu wolnych rodników, w ten sposób zabezpiecza naczynia włosowate siatkówki oraz fotoreceptory plamki żółtej przed ewentualnymi uszkodzeniami. W ten sposób luteina jest główną ochroną dla oczu.

Produkty zawierające luteinę

Luteinę można zażywać w postaci preparatów, tabletek, ale przede wszystkim z naturalnych źródeł: zielonych warzyw – pora, brokułu, kopru, botwinki, szczypioru, brukselki, ale też marchewki, pomidorów, kukurydzy czy jagód. Luteina znajduje się także w żółtku jaja kurzego.

 

Zalecane dzienne spożycie produktów zawierających luteinę to około 2-3 porcje.

 

Ciągła praca przy komputerze, wieczorna jazda samochodem, światło słoneczne, to tylko niektóre z czynników obciążających oczy. Jeśli nie chcesz, by wady wzroku stały się twoim kłopotem sięgaj po produkty z luteiną!


Przeładuj

Sylwia Madeńska i Mikołaj Jędruszczak rozstali się, a jak wspominają początek znajomości? „Ty mi mówiłaś fejkowe informacje…”

zobacz 01:33