korzeń żeń-szenia
©leungchopan/Fotolia

Zastosowanie korzenia żeń-szenia: wzmocnienie organizmu jesienią, zima i wiosną

korzeń żeń-szenia
©leungchopan/Fotolia

Korzeń żeń-szenia jest lekiem pomocniczym przy osłabieniu fizycznym bądź psychicznym. Stosowanie żeń-szenia będzie korzystne dla osób borykających się z anemią i cukrzycą, a także dla osób nerwowych, osłabionych przeziębieniem czy przewlekłymi infekcjami.

Kiedy stosować żeń-szeń?

Wedle chińskich uczonych najlepiej przyjmować żeń-szeń wiosną, jesienią albo w zimie. Są to odpowiednie pory na jego przyjmowanie, ponieważ organizm jest wtedy najbardziej narażony na choroby i infekcje.

Sposób na żeń-szeń: żucie i napar

Najskuteczniejszym sposobem przyjmowania żeń-szenia jest jego przeżuwanie, a następnie połknięcie. Dzięki przeżuwaniu żeń-szeń wymiesza się ze śliną, co spowoduje jego szybsze i efektywniejsze działanie. Zaleca się żucie od jednego do czterech gramów żeń-szenia dziennie, najlepiej między posiłkami. Taka kuracja powinna trwać nie krócej niż miesiąc i nie dłużej niż trzy miesiące.

 

Innym sposobem spożywania żeń-szenia jest napar. Wystarczy zalać odrobinę startego żeń-szenia wrzątkiem i parzyć kilka minut. Wypić po lekkim ostudzeniu.

Więcej na temat przeziębienie zioła
Przeładuj

Czy Agnieszka Kaczorowska zdecydowała się na karmienie piersią? Wiemy!

zobacz 01:23