pośladki z cellulitem i bez cellulitu
©Kaspars Grinvalds/Fotolia

Cellulit na pośladkach zmniejszy dieta, masaże i proste ćwiczenia

pośladki z cellulitem i bez cellulitu
©Kaspars Grinvalds/Fotolia

Cellulit, inaczej lipodystrofia, to niewłaściwe rozmieszczenie tkanki tłuszczowej, występujące przede wszystkim u kobiet. Jednym z miejsc, w których najczęściej występuje cellulit, są pośladki. Cellulit pozbawia je jędrności, co czasem trudno ukryć pod ubraniem. Aby pozbyć się cellulitu na pośladkach można spróbować diety, masaży oraz ćwiczeń.

Dieta oczyszczająca pomaga pozbyć się cellulitu z pośladków

Toksyny, które docierają do organizmu z przetworzoną żywnością, np. fast foodami, lub zawierającą konserwanty i chemiczne, odkładają się w tkance tłuszczowej i są jedną z przyczyn powstawania cellulitu. Walkę z cellulitem warto więc zacząć od diety oczyszczającej.

 

Zrezygnuj ze smażonych potraw, zawierających tłuszcze zwierzęce. Zamiast kupować gotowe potrawy, zawierające konserwanty i inne chemiczne dodatki, kupuj warzywa, owoce i naturalne produkty. Gotuj je lub spożywaj na surowo. Jedz potrawy zawierające dużo błonnika: pełnoziarniste pieczywo i kasze, surowe warzywa i owoce. Pij przynajmniej 1,5 l wody dziennie, możesz pić też herbatki ziołowe, które działają moczopędnie, dzięki czemu przyspieszają usuwanie toksyn z organizmu.

Masaże w domu pomagają pozbyć się cellulitu z pośladków

W redukcji cellulitu pomogą też regularnie wykonywane masaże pośladków. Do wykonywania ich wystarczy gąbka z szorstką warstwą po jednej stronie, ale wygodniej będzie ci masować ciało w specjalnej rękawicy, którą kupisz w sklepach kosmetycznych. Załóż ją na dłoń i masuj pośladki, wykonując szybkie, kuliste ruchy. Możesz brać dość grube fałdy skóry w dwa palce i szczypać delikatnie. Taki masaż poprawi krążenie skóry i rozbije grudki tłuszczu, tworzące cellulit.

Ćwiczenia likwidujące cellulit na pośladkach

Żeby pozbyć się cellulitu, można wykonywać ćwiczenia ujędrniające pośladki. Najprostszym, które możesz wykonywać nawet podczas pracy przy biurku, jest napinanie mięśni pośladków. Napnij mięśnie pośladków najmocniej jak potrafisz i po 10 sekundach rozluźnij je. Powtarzaj to ćwiczenie tak długo, jak zechcesz.

 

Więcej na temat odchudzanie cellulit zdrowe diety
Przeładuj

Anna Mucha w półfinale "Czaru Par"! "Małżeństwo to jest obóz przetrwania"

zobacz 00:30