szczupła dziewczyna na łóżku
Flickr/Debby ☂/CC BY 2.0 https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/

Są sprawdzone sposoby na niedowagę, dzięki którym szybko przybierzesz kilka kilogramów. W tym wypadku kluczową rolę odgrywa zdrowa, różnorodna dieta bogata w produkty pełnowartościowe i wysokokaloryczne.

Sposoby na niedowagę

  • Picie wody – oprócz gęstych soków spożywaj większe ilości wody. Dziennie powinniśmy wypijać około 2 litrów, ponieważ woda jest odpowiedzialna za rozprowadzenie substancji odżywczych i wyprowadzenie produktów przemiany materii z organizmu. Ponadto jest niezbędna do prawidłowego przebiegu procesu trawienia. Szklanka wody rano i wieczorem doskonale oczyści twój organizm i uzupełni płyny.
  • Owocowe koktajle – częściej spożywaj koktajle przygotowane ze świeżych owoców. Oprócz odpowiedniej dawki kalorii dostarczają organizmowi wiele witamin i składników odżywczych, np. wapnia czy protein.
  • Przekąska z jogurtem – jeśli chcesz szybko, a przede wszystkim zdrowo przytyć, jedz jogurt z kawałkami orzechów i świeżymi owocami. Do mieszanki możesz dodać miodu.
  • Węglowodany i białko – jedz 3-4 razy w tygodniu posiłki zawierające węglowodany (pieczywo, ziemniaki, ryż) i białko (sery, ryby, mięso).
  • Rzuć palenie – jesteś osobą palącą? Tytoń powoduje przyspieszenie metabolizmu, dlatego trudniej jest przytyć. Rzuć ten nałóg, a już po kilku tygodniach zauważysz, że przybyło ci kilka kilogramów. Osoby, które zrywają z paleniem bardzo często zaczynają też podjadać.
  • Picie mleka – prócz wody, bardzo ważne jest spożywanie mleka. Pij 3 szklanki mleka dziennie, a organizm zaopatrzony będzie w odpowiednią ilość wapnia.
  • Zrezygnuj z alkoholu – alkohol dostarcza pustych kalorii. Nie przekładają się one na tkankę mięśniową ani na wagę.

Zasady diety na niedowagę

Pamiętaj, jeśli zależy ci na przybraniu na wadze, jedz posiłki co 2-3 godziny dziennie. Najlepiej 5 posiłków dziennie, trzy duże i dwa mniejsze. Aby przytyć, dieta powinna być wysokokaloryczna, o dużej zawartości białka. Dieta na niedowagę musi zawierać około 3500-3600 kcal na dobę, a w tym białka powinny stanowić 15%, tłuszcze 30%, a węglowodany 55%. Oznacza to, że dieta na przytycie musi być różnorodna, uwzględniająca różne produkty. Wcale nie musisz objadać się słodyczami i posiłkami typu fast food. Zastąp je orzechami, migdałami, czy suszonymi owocami. Wybieraj chude produkty białkowe, takie jak mięso drobiowe czy twaróg. Olej zwykły zastąp rzepakowym lub oliwą z oliwek. Jedz dużo mięsa, chude wędliny i produkty zbożowe z pełnego ziarna (kasze, płatki, chleby razowe, ryż, makarony, musli). Zwiększ aktywność fizyczną, a to zwiększy masę mięśniową. Staraj się ćwiczyć 2-3 razy w tygodniu po 45 minut.

 

Jedną z najczęstszych przyczyn niedowagi jest stosowanie niewłaściwej diety. Zaburzenia hormonalne i problemy z trawieniem również są powodem zbyt niskiej wagi. 

Więcej na temat trening modelowanie sylwetki