pomidory, ogórki i sałata
Image by LifetimeStock.com

Skuteczne sposoby na poskromienie apetytu na słodycze

pomidory, ogórki i sałata
Image by LifetimeStock.com

Nie masz problemu z tym, żeby więcej ćwiczyć, ale wszystkie wysiłki idą na marne, bo nadchodzi moment, że rzucasz się na słodkości? Niestety ograniczenie cukru to jeden z pierwszych kroków do tego, by zmienić nawyki żywieniowe. Pewnie nieraz zastanawiałaś się, jak ograniczyć słodycze – mamy dla ciebie kilka sprawdzonych sposobów, które z pewnością ułatwią ci walkę z pokusą.

Jak ograniczyć słodycze – produkty, dzięki którym minie ci na nie ochota

1. Mięta – możesz ją pić, żuć gumę do żucia, umyć zęby lub wypłukać usta płynem do jamy ustnej. Po pierwsze sama mięta sprawia, że zmniejsza się ochota na słodycze. Po drugie, po umyciu zębów smak potraw, także tych słodkich, zmienia się i nie sprawia aż tak dużej przyjemności. Poza tym podświadomie nie mamy też ochoty pozbywać się świeżego oddechu.

2. Ostre potrawy – zmniejszają chęć podjadania słodkiego, dlatego zamiast większej ilości soli czy dodatkowej przyprawy uniwersalnej dodaj trochę pieprzu, chilli czy ostrej papryki.

3. Chrom – wzmożony apetyt na słodycze może wynikać również z niedoboru tego mikroelementu. Chrom znajdziesz m.in. w jabłkach, żółtym serze, soku pomarańczowym, jeśli jednak chcesz mieć pewność, że dostarczysz organizmowi optymalną jego ilość, możesz w aptece kupić chrom w tabletkach.

4. Cynamon i imbir – dodane zamiast cukru, nadadzą wspaniały aromat potrawie. Pamiętaj, że smak potrawy zależy w dużej mierze od zapachu.

5. Owoce – co prawda także zawierają cukry, jednak mają do tego cenne witaminy. Jeśli już musisz zjeść coś słodkiego, wybierz zdrową przekąskę.

Jak ograniczyć słodycze – tego unikaj!

1. Białko – zbyt wiele przyjmowanego białka automatycznie zwiększa zapotrzebowanie organizmu na węglowodany. Oczywiście produkty białkowe są bardzo ważne, jednak zwróć uwagę, by nie przyjmować ich zbyt dużo – za ograniczeniem nabiału i mięsa automatycznie pójdzie mniejszy apetyt na słodycze.

2. Przyprawa uniwersalna – najczęściej zawiera sól i glutaminian sodu, które wzmagają ochotę na cukier. Zamiast korzystać z gotowych mieszanek, skomponuj własną – z oregano, majerankiem, tymiankiem, kurkumą i bazylią. Zamiast zwykłej soli kuchennej wybierz np. sól himalajską.

3. Słodkie śniadania – dla niektórych zjedzenie czegoś słodkiego zaspokaja ich głód, jednak są też osoby, które pod wpływem spałaszowania jednej kostki czekolady całkowicie przestają się kontrolować. Jeżeli należysz do tej drugiej grupy, nie jedz słodkich śniadań – np. musli z owocami i miodem, słodki jogurt itd. ponieważ możesz wtedy mieć przez cały dzień ochotę na słodycze.

Co jeszcze można zrobić, by ograniczyć słodycze?

Przeładuj

Jak Paula Tumala zareagowała na wieść o ciąży bliźniaczej? Taka reakcja to zupełna normalność!

zobacz 01:36