Pieczona ryba i mieszanka warzyw
Image by LifetimeStock.com

Nie jest możliwe schudnięcie wyłącznie z ud. Zdrowa dieta i ćwiczenia fizyczne sprawiają, że modeluje się cała sylwetka. Bryczesy na udach i ocieranie się o siebie wewnętrznej strony ud są najczęściej wynikiem diety bogatej w tłuszcze nasycone i cukry oraz braku aktywności ruchowej.

Jak odchudzić uda – dieta

Żeby odchudzić uda, jak i inne partie ciała, konieczne jest zmniejszenie dziennego bilansu kalorycznego o około 20% oraz jedzenie dużej ilości warzyw i chudego białka. Ponadto należy jeść kwasy tłuszczowe nienasycone, znajdujące się np. w orzechach czy rybach: makreli, łososiu . Produkty z mąki oczyszczonej należy zastąpić pełnoziarnistymi: jeść ciemne pieczywo i makaron, a także wzbogacić dietę w kasze. Aby odchudzić uda, należy zjadać około 40 gramów błonnika dziennie, pijąc przy tym około 2 litry wody niegazowanej. Konieczne jest ograniczenie cukrów – najlepiej jeść te naturalne, zawarte w owocach, a unikać cukru rafinowanego, dodawanego do produktów, np. w ciastkach, batonach i innych wyrobach cukierniczych.

Jak szybko odchudzić uda – ćwiczenia

Należy pamiętać, że nie ma ćwiczeń, które wpływają wyłącznie na określoną partię ciała. Kiedy gubimy zbędne kilogramy, tracimy centymetry z różnych partii sylwetki. Ćwiczenia, które pomagają odchudzić uda to: skakanie na skakance, bieganie, jazda na rowerze, pływanie, szybkie spacery, mostek, kopnięcia w bok, przysiady, unoszenie nogi do boku na leżąco, przysuwanie kolan do klatki piersiowej. Najważniejsza jest systematyczność – aby zmniejszyć objętość ud, trzeba ćwiczyć minimum trzy razy w tygodniu po 45 minut.

 

Połączenie diety i treningu przyniesie spodziewane efekty już po kilku tygodniach. Wysmuklić uda pomogą także wyszczuplające balsamy na tę partię ciała oraz zabiegi pielęgnacyjne, takie jak peeling. Optyczny efekt jędrniejszych ud zapewnią spodnie i spódnice w delikatne pionowe paski. Nie bez znaczenia jest krój stroju – spódnice powinny być rozkloszowane, a spodnie mogą mieć kant, delikatnie zachodzić na buty.