Zielona i żółta fasolka szparagowa
© CUKMEN/Fotolia.com

Fasolka szparagowa – w jakiej postaci smakuje najlepiej

Zielona i żółta fasolka szparagowa
© CUKMEN/Fotolia.com

Fasolka szparagowa powinna znaleźć się w codziennym jadłospisie. Oprócz witamin z grupy B w fasolce znajdziemy również sporą dawkę witaminy A (odmiany zielone mają jej znacznie więcej od żółtych), C oraz K. Fasolka szparagowa ma mało kalorii i niski indeks glikemiczny dzięki czemu wspaniale nadaje się na dietetyczną przekąskę lub składnik lekkostrawnego dania.

Fasolka szparagowa - kalorie i wartości odżywcze w 100 g ugotowanej fasolki

Fasolka szparagowa: kcal=27, białko=2,4 g, błonnik=3,9 g, węglowodany=7,6 g, tłuszcz=0,2 g

Dzięki zawartości składników odżywczych fasolka szparagowa jest sprzymierzeńcem wszystkich osób dbających o linię. Przy niewielkiej kaloryczności dostarcza składniki, takie jak kwas foliowy, mangan i żelazo. Jedzenie fasolki korzystnie wpływa na układ trawienny, wzmacnia układ odpornościowy, jest szczególnie wskazana przy nadciśnieniu oraz wykazuje działanie przeciwzapalne.

Fasolka szparagowa na stole – jak jeść i przyrządzać

Fasolka szparagowa zawiera najwięcej cennych składników, gdy jest młoda i sprężysta, a małe fasolki wewnątrz strączków nie są jeszcze w pełni ukształtowane. Aby podczas obróbki termicznej nie stracić zbyt wielu drogich dla zdrowia substancji najlepiej fasolkę przyrządzać na parze, tak postępujmy przede wszystkim w przypadku młodych warzyw. Fasolka szparagowa ma delikatny i neutralny smak. Doskonale komponuje się z masłem i czosnkiem, można ja zapiekać, smażyć, gotować, blanszować, grillować, dodawać do warzywnych tart, zup, pasztetów, świetnie sprawdzi się również w risotto czy na pizzy, w paście kanapkowej, nadziewanej papryce, jako dodatek do dań obiadowych oraz jako dietetyczny zastępnik ziemniaków.

 

Przeładuj

Tak wygląda grób Pawła Królikowskiego rok po śmierci. Rodzina jest bezsilna. Chcą postawić mu pomnik, ale jest problem

zobacz 00:43