zielony koktajl
Pixabay/HealthyFoodImages/CC0 1.0 https://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/

Dieta strukturalna na zrzucenie zbędnych kilogramów

zielony koktajl
Pixabay/HealthyFoodImages/CC0 1.0 https://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/

Odmłodzenie, regeneracja, wzmocnienie struktury tkanek, a przy tym stałe obniżenie masy ciała. Brzmi jak dieta-cud? Dieta strukturalna w pewnym sensie rzeczywiście działa cuda – nie obiecuje spektakularnych efektów odchudzania, a mimo to bije rekordy popularności.

Dr Marek Bardadyn

Dr Bardadyn to znany na całym świecie irydolog, czyli lekarz medycyny niekonwencjonalnej, który zajmuje się oceną stanu zdrowia na podstawie wyglądu tęczówki oka. To także specjalista od odchudzania – opracowuje diety i programy, które wspomagają metabolizm.

Idea diety strukturalnej

Dr Bardadyn proponuje kurację, która skupia się nie tyle na gubieniu zbędnych kilogramów (choć tutaj także spełnia swoje zadanie), ile na regeneracji organizmu, dlatego świetnie sprawdza się w profilaktyce i leczeniu takich chorób, jak np. miażdżyca, cukrzyca czy nadciśnienie. Jej twórca wprowadza pojęcie produktów strukturalnych, czyli takich, które nie zawierają w sobie pustych kalorii, a jedynie witaminy, minerały, błonnik i przeciwutleniacze. Dieta Bardadyna opiera się na układaniu codziennego menu tak, aby było w nim 2/3 takich produktów. Można nawet na dwa dni całkiem zrezygnować z normalnych posiłków i zastąpić je „eliksirami młodości” – koktajlami ze zdrowych składników. Jest to całkowicie bezpieczne dla zdrowia, ponieważ dzienny zestaw odpowiednio przygotowanych koktajli zawiera dokładnie taką ilość składników odżywczych, jaką powinniśmy dostarczyć organizmowi w ciągu doby.

Co warto jeść według dra Bardadyna?

Dieta strukturalna u swoich podstaw ma warzywa, owoce i produkty zbożowe. Wśród warzyw polecane są: brokuły, buraki, czosnek, kapusta, pomidory i szpinak, natomiast wśród owoców – awokado, banany, czarne jagody, wiśnie, śliwki i morele. Najzdrowsze produkty zbożowe to kasza gryczana, płatki owsiane, makaron razowy oraz otręby. Warto wzbogacać dietę również nasionami i pestkami. Najbardziej wartościowe są nasiona słonecznika, pestki dyni i siemię lniane. Niezbędnego w diecie białka mnóstwo jest zwłaszcza w soczewicy, soi i kefirze, a także w rybach, np. w łososiu i w śledziu.

 

Twórca diety strukturalnej nie odrzuca nawet tłuszczów, ale poleca używanie tylko masła, oliwy z oliwek oraz oleju rzepakowego albo lnianego. Jeśli chodzi o napoje, na pierwszym miejscu znajdują się zielona i czerwona herbata, a dalej naturalne soki warzywne i owocowe, napar ze skrzypu i oczywiście woda mineralna. Co ciekawe, za bogate w składniki odżywcze dr Bardadyn uznaje także czerwone wino i gorzką czekoladę.

Krzepiące koktajle

Bardadynowskie „eliksiry młodości” w codziennej diecie mogą zastąpić jeden lub dwa posiłki. Twórca diety strukturalnej podkreśla, że im więcej znajdzie się ich w jadłospisie, tym lepszy będzie efekt kuracji. Ogromnym plusem takiego zamiennika zwyczajnego posiłku jest krótki czas przygotowania. Zamiast spędzać w kuchni całe godziny na przygotowywaniu różnego rodzaju dań, wystarczy, że poświęcimy kilka minut na zmiksowanie wybranych składników. Dr Bardadyn opracował przepisy na rozmaite koktajlowe kombinacje. Szczególnie poleca koktajl wiśniowy, który ma działanie odmładzające i przeciwzmarszczkowe, a do tego przywraca gęstość skóry i inicjuje powstawanie kolagenu.

 

Składniki koktajlu wiśniowego:

  • 200 ml jogurtu lub mleka,
  •  100 g wiśni,
  • 1 łyżeczka zarodków pszennych,
  • 1 łyżeczka melasy trzcinowej,
  • 1 łyżka suszonej żurawiny.

Wszystko blendujemy.

Efekty diety strukturalnej

Dieta dra Bardadyna powoduje prawdziwą odnowę organizmu. Przyspieszone zostają: przemiana materii, procesy regeneracji i odmładzania, a także metabolizm, a ciało uwalnia się od toksyn. Zauważalnie poprawia się stan cery, wzmacnia się struktura układu kostno-stawowego i mięśni. Optymalizacji ulega także skład krwi – zmniejsza się cholesterol LDL, a zwiększa stężenie cholesterolu HDL. Można przy tym schudnąć do 4 kg tygodniowo.


Przeładuj

Ania z "Hotelu Paradise" jest zadowolona z tego jak wypadła w programie? To naprawdę szczere wyznanie uczestniczki

zobacz 02:11