Azjatka z długimi włosami
Image by LifetimeStock.com

Co jeść by mieć piękne, zdrowe i mocne włosy?

Azjatka z długimi włosami
Image by LifetimeStock.com

Dieta na wzmocnienie włosów jest przede wszystkim zróżnicowana i bogata w składniki odżywcze. Musi się w niej znaleźć dużo zielonych warzyw, kasz, pełnych ziaren zbóż, olejów roślinnych oraz pestek i orzechów.

Dieta na wzmocnienie włosów – przyczyny osłabienia włosów

Wypadanie włosów to częsta przypadłość powodowana wieloma czynnikami (hormony – wpływ na włosy mają przede wszystkim estrogeny, prolaktyna, androgeny i hormony tarczycy, niedobory żywieniowe, stany zapalne, zaburzenia mikrokrążenia krwi, choroby, stres, itp.). Najczęściej osłabienie kondycji włosów jest procesem odwracalnym. Niekoniecznie przy pomocy nożyczek. Oprócz diety, wzmocnieniu włosów posłużą regularne zabiegi pielęgnacyjne np. olejowanie, częste podcinanie końcówek, sporadyczne korzystanie lub całkowita eliminacja z produktów takich jak lakier do włosów, prostownica czy suszarka, nieupinanie zbyt ciasnych fryzur, jeżeli już jest konieczna – najlepiej aby była to ziołowa koloryzacja. Częste masaże skóry głowy i delikatne szczotkowanie poprawiają ukrwienie i działają stymulująco na porost włosów.

Dieta na wzmocnienie włosów – czym się kierować podczas komponowania jadłospisu

Awokado, oliwki, szpinak i kukurydza zawierają żelazo, które jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania skóry głowy, w tym wytwarzania sebum oraz keratyny (białko stanowiące budulec włosa). Wchłanialność żelaza wzmacnia witamina C, dlatego warto dodawać ją do produktów bogatych w ten pierwiastek, najlepiej w postaci natki pietruszki, cytrusów czy kapusty kiszonej. Krzemionka, która zawarta jest w kaszy jaglanej, skrzypie polnym i ostrygach wzmacnia strukturę włosa, jednocześnie wpływając regenerująco na cerę i paznokcie. Cynk jest pierwiastkiem, który syntezuje keratynę, dlatego aby mieć piękne i zdrowe włosy musimy go dostarczać wraz z pożywieniem, takim jak orzechy włoskie, kokos, groszek i ziarna słonecznika. Siemię lniane oraz przyprawy takie jak kurkuma, kozieradka, czy tymianek pozytywnie wpływają na włosy ograniczając ich wypadanie.

 

Pamiętajmy, że pełnowartościowa dieta bogata w składniki odżywcze, aktywność fizyczna oraz zabiegi pielęgnacyjne wpłyną pozytywnie nie tylko na kondycję włosów, ale również całego organizmu. 


Przeładuj

"Love Island": Jak rodzice Julii zareagowali na Dominika? "Tak, już szepnęli mi, że to bardzo..."

zobacz 02:48