Kotlet z kaszą
© Maksim Shebeko/Fotolia.com

Kaloryfer na brzuchu a dieta – co jeść, aby mieć idealny sześciopak

Kotlet z kaszą
© Maksim Shebeko/Fotolia.com

Dieta na sześciopak to jadłospis, w którym główną rolę gra białko. Ponieważ jest ono podstawowym budulcem mięśni powinno być włączane do każdego posiłku. Oprócz białka nie powinno również zabraknąć węglowodanów i tłuszczów.

 

Produkty nieprzetworzone, nierafinowane i pochodzące z natury to podstawa każdej dobrze zbilansowanej diety. Punktem wyjścia przy dążeniu do sześciopaka na brzuchu powinna być zmiana nawyków żywieniowych na stałe. Odpowiednio zbilansowana dieta i systematyczne ćwiczenia to jedyny sposób na idealny brzuch.

Co jeść, żeby mieć na brzuchu kaloryfer

Pełnowartościowe białko pochodzenia zwierzęcego i roślinnego to punkt wyjścia diety, która pomoże nam w uzyskaniu sześciopaka na brzuchu.

Białko to powinno pochodzić z produktów niskotłuszczowych – takich jak:

  • chude mięso – drób i wołowina,
  • chude ryby,
  • rośliny strączkowe, takie jak np. fasola, ciecierzyca czy soczewica,
  • nabiał,
  • jajka.

 

Węglowodany (szczególnie proste) nie są naszym sprzymierzeńcem w walce o idealny brzuch. W większej ilości możemy je jeść wyłącznie wtedy, gdy potrzebujemy energii i mamy pewność, że zostanie ona po posiłku zużytkowana.

Węglowodany złożone znajdziemy w:

  • pełnoziarnistych produktach zbożowych,
  • kaszach,
  • warzywach,
  • owocach,
  • płatkach i otrębach.

 

Należy również wystrzegać się węglowodanów prostych, które zawarte są m.in. w białym pieczywie, ryżu, cukrze, słodzonych napojach i słodyczach.

 

Tłuszcz wbrew pozorom jest bardzo istotnym elementem każdej, odpowiednio zbilansowanej diety. Dlatego nie może go również zabraknąć w żywieniu osoby dążącej do uzyskania wymarzonej sylwetki. Pamiętajmy, że tłuszcz nie powstaje z tłuszczu, dlatego włączajmy do jadłospisu produkty bogate w jedno i wielonienasycone kwasy tłuszczowe, takie jak:

  • oleje roślinne, np. rzepakowy, oliwa z oliwek, kokosowy, olej z czarnuszki,
  • tłuste ryby,
  • pestki i orzechy.

Warto też pamiętać, że nawet niewielki dodatek tłuszczu do posiłku powoduje szybsze uczucie sytości.

Jak jeść, żeby mieć na brzuchu sześciopak?

Jedzenie częstych (co 2-3 godziny), niewielkich posiłków o umiarkowanej kaloryczności to klucz do sukcesu. Rozciąganie żołądka zbyt obfitymi porcjami lub za rzadkie jedzenie powodują szybsze odkładanie się tkanki tłuszczowej i nieestetyczny wygląd brzucha.  


Przeładuj

"Ślub od pierwszego wejrzenia": Dzień przed ślubem były partner pisał do Agnieszki. Co na to Wojtek?!

zobacz 02:40