Grillowane warzywa
© ruslan_100/Fotolia.com

Dieta Mel B – regularność, różnorodność, energia!

Grillowane warzywa
© ruslan_100/Fotolia.com

Dieta Mel B, opiera się na spożywaniu małych, ale regularnych posiłków. Polecane jest chude mięso, owoce, warzywa i pełnoziarniste produkty.

 

Jeśli dieta zostanie wprowadzona na stałe jako element zdrowego trybu życia, z czasem waga zacznie spadać. Nie będą to drastyczne skoki, jak np. w diecie kopenhaskiej, ale za to efekty będą trwałe i ryzyko efektu jo-jo będzie znikome. Oczywiście pod warunkiem, że nie wróci się do złych nawyków żywieniowych.

Zasady diety Mel B

  • Regularne jedzenie – należy jeść w mniej więcej równych odstępach czasu, co 2-3 godziny.
  • Różnorodność – należy wprowadzać do diety różnego typu produkty i urozmaicać obiady czy przekąski. Dzięki temu dieta nie będzie nudna i monotonna, a oprócz tego pozwoli na dostarczanie kompleksowego zestawu składników odżywczych z różnych źródeł.
  • Pełnowartościowe produkty – Mel B zaleca spożywanie przede wszystkim chudego mięsa (zwłaszcza drobiu), ryb, pełnoziarnistych produktów oraz świeżych warzyw i owoców. Posiłki powinny bazować na produktach grillowanych, gotowanych i duszonych, a nie smażonych.
  • Smaczne i atrakcyjne posiłki – jedzenie powinno nie tylko dostarczać energii, ale i być smaczne oraz cieszyć oczy. Mel B podkreśla, że posiłek powinien być przyjemnością, dlatego też poleca w potrawach bawić się kolorami i smakami.

Przykłady przekąsek w diecie Mel B

Ponieważ należy jeść regularnie co 2-3 godziny, oczywistym jest, że nie mogą być to wyłącznie duże posiłki. Oprócz śniadania i obiadu posiłki powinny być lekkie. Jednocześnie powinny dostarczać energii i składników odżywczych.

 

W swoim programie Mel B jako przekąski poleca:

  • krakersy z plastrem indyka i koktajlowymi pomidorami,
  • jabłko,
  • kawałki marchewki i selera,
  • hummus,
  • galaretka bez cukru,
  • migdały,
  • pieczywo typu wasa z twarożkiem i plastrami ogórka.

Działanie diety Mel B

Dieta Mel B dostarcza organizmowi niezbędnych składników odżywczych. Dzięki bazowaniu na chudym mięsie z czasem spadnie poziom złego cholesterolu. Spożywanie pełnoziarnistych produktów i regularne posiłki sprawią, że unormuje się praca układu trawiennego. Zapobiega też pojawieniu się nagłego, wilczego głodu, który w bardzo restrykcyjnych dietach często albo niweczy włożony dotąd wysiłek, albo wpędza w poczucie winy.

 

Jednak Mel B niejednokrotnie podkreśla, że podczas odchudzania dieta to tylko 60% sukcesu. Koniecznie należy go łączyć z aktywnością fizyczną – mogą to być ćwiczenia z treningu Mel B lub jakiekolwiek inne. Najważniejsze, by nie poprzestawać na samej diecie odchudzającej. Połączenie diety Mel B z jej ćwiczeniami pozwala na szybszą redukcję nadprogramowych kilogramów, ujędrnienie całego ciała oraz poprawę wydolności organizmu.

 

Przeładuj

Tak wygląda grób Pawła Królikowskiego rok po śmierci. Rodzina jest bezsilna. Chcą postawić mu pomnik, ale jest problem

zobacz 00:43