zadowolona kobieta po treningu
©Konstantin Yuganov/Fotolia

Dieta fitness powinna być różnorodna i dostarczać organizmowi niezbędnych składników odżywczych (minerałów, witamin, kwasów tłuszczowych, czy błonnika), by zapewnić mu właściwą dawkę energii. Najczęstszym błędem popełnianym przez osoby uprawiające sport jest stosowanie niskokalorycznej diety.

Dieta fitness – jak powinna wyglądać?

Podczas stosowania diety fitness powinieneś jeść 4-5 posiłków dziennie (trzy większe i dwa małe). Czas przerwy pomiędzy jedzeniem posiłków nie powinien być dłuższy niż 3-3,5 godziny. Posiłki lepiej gotować, a nie smażyć. Nie podjadaj też pomiędzy posiłkami ciasteczek, słodyczy, czy chipsów, które nie przynoszą żadnych korzyści dla organizmu. Trzeba pamiętać, by dieta była niskotłuszczowa, a nie niskokaloryczna. Odpowiednia dieta dla osób ćwiczących, chcących zrzucić kilka kilogramów powinna zawierać średnio około 1800 kcal dziennie, jednak najlepiej jest obliczyć indywidualne dzienne zapotrzebowanie kaloryczne. Głównymi produktami, które dostarczą 50% energii powinny być węglowodany złożone, jak np. ciemne pieczywo pełnoziarniste i białko pochodzące z chudego nabiału czy mięsa. Należy unikać słodkich napojów gazowanych. Ostatni posiłek powinno się jeść 1-1,5 godziny przed snem i nie jedz ciężkostrawnych pokarmów, jak np. fasola czy warzywa kapustne.

Dieta fitness – przykładowy jadłospis

Śniadanie I

Na śniadanie można zjeść jajecznicę czy kanapkę z jajkiem, szczypiorkiem i chlebem pełnoziarnistym. Tak skomponowany pierwszy posiłek w ciągu dnia dostarczy organizmowi energii.

Przekąska

Przekąska może składać się z koktajlu owocowego czy płatków ryżowych, np. z owocami.

Obiad

Obiad powinien dostarczyć organizmowi dużo energii, dlatego warto zjeść filet z kurczaka z brązowym ryżem i warzywami.

Przekąska

Na drugą przekąskę zaleca się mleko ze świeżymi kawałkami owoców, surowe warzywo czy owoc.

Kolacja

Kolacja jako ostatni posiłek w ciągu dnia, powinna być lekkostrawna. Dlatego zaleca się, by zjeść np. twarożek z rzodkiewką i szczypiorem. 


Więcej na temat odchudzanie zdrowe odżywianie