dwie kobiety ćwiczą na macie
Flickr/teammarche/CC BY-SA 2.0 https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0/

Ćwiczenia w domu poprawią sylwetkę szybciej niż ci się wydaje. Nie musisz używać do nich specjalistycznego sprzętu. Pamiętaj, aby każdy trening rozpocząć rozgrzewką, która powinna trwać 5-10 minut. Podczas niej wykonaj ćwiczenia, które spowodują wzrost temperatury twoich mięśni, m.in. wymachy ramion, pajacyki, podskoki, przysiady czy skipy.

Domowe ćwiczenia (każde wykonaj 10 razy):

  • Przy pierwszym ćwiczeniu połóż się na brzuchu, a wyprostowane nogi trzymaj razem. Ręce spleć na karku i zacznij podnosić tułów. W tym samym czasie unoś jednocześnie nogi.
  • Przy następnym ćwiczeniu połóż się na plecach, a ramiona wyciągnij wzdłuż ciała. Nogi trzymaj wyprostowane i unoś je 20-25 cm nad ziemię. Po chwili zacznij je krzyżować i rozchylać, zmieniając przy tym nogę, która jest wyżej. Postaraj się, aby nogi trzymać wyprostowane i na podobnej wysokości.
  • Kolejnym, dosyć trudnym ćwiczeniem są pady na brzuch. Przyjmij pozycję przypominającą odwróconą literę Y i połóż się jak najszybciej na brzuchu. Palcami u rąk dotknij głowy i czym prędzej wstań.
  • Przedostatnim, dosyć prostym ćwiczeniem są przeskoki. Ułóż przed sobą przeszkodę (może to być szczotka, czy kij od mopa) i postaraj się przeskoczyć utrudnienie obunóż, a potem dokonaj skoku w tył.
  • Ostanie ćwiczenie to wyrzuty nóg z podporu i wyskoku. Ćwiczenie należy do niełatwych, ale na pewno dasz sobie radę. W pozycji stojącej musisz mieć rozluźnione mięśnie. Przejdź do przysiadu, opierając ręce o podłogę. Po chwili zacznij wyrzucać nogi w tył i podnieś się robiąc wyskok. Zrób sobie kilka sekund przerwy i powtórz ćwiczenie.

 

Po zakończeniu każdego zadania, przez minutę wykonuj podskoki na skakance. Po niej realizuj nowe ćwiczenie i rób tak z każdym.

 

Na pewno dasz radę. Przy każdym ćwiczeniu pomyśl tylko, jak twoja sylwetka może wspaniale i zgrabnie wyglądać.