Orbitrek
Pixabay/stevepb/CC0 https://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/

Orbitrek – szybkie spalanie tkanki tłuszczowej

Orbitrek
Pixabay/stevepb/CC0 https://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/

Orbitrek szybko przynosi efekty, ale tylko wówczas, gdy systematyczne i sumienne ćwiczenie na nim jest połączone z odpowiednio zbilansowaną dietą.

Co to jest orbitrek?

Orbitrek zwany inaczej cross-trainerem, rowerem lub tranżerem eliptycznym. To nowoczesne urządzenie łączące w sobie zalety 3 innych przyrządów do ćwiczeń, tj. stepper, bieżnia i rower stacjonarny. Dzięki wykonywanym na nim ćwiczeniom areobowym kształtowane jest całe ciało. Wielką zaletą tego typu maszyn treningowych jest to, że nie są kontuzjogenne, ćwiczenie na nich jest bezpieczne i przyjemne. Jest to urządzenie które dostępne jest na siłowniach, ale możemy również mieć je w domu. Ceny orbitreków rozpoczynają się już od 300 zł.

Ćwiczenia na orbitreku

Areobowe ćwiczenia na orbitreku wymagają przede wszystkim systematyczności. Aby osiągnąć wymarzony cel należy wiedzieć jak stosować programy treningowe stworzone specjalnie na orbitreki. Niektóre tranżery eliptyczne mają już wbudowany program „fat-burning”. Kalkulatory spalanych kalorii, w które wyposażone jest większość dostępnych na rynku orbitreków pozwolą monitorować efektywność treningu oraz pozytywnie wpłyną na motywację do kontynuacji ćwiczeń. Aby wynik był spersonalizowany należy wprowadzić w kalkulator swoją wagę. Najlepiej zacząć od ćwiczeń 30 minutowych wykonywanych 4 razy w tygodniu. Czyli należy wybrać taki program treningowy, który będziemy w stanie wykonywać przez pół godziny. Pamiętajmy o zachowaniu jednego dnia przerwy pomiędzy treningami, aby organizm miał czas na regenerację. Najszybciej spalamy tłuszcz podczas umiarkowanego wysiłku. Jest to taka aktywność podczas której nie mamy zadyszki, ale ciało jest rozgrzane i lekko spocone. Dopiero po 20-30 minutach ćwiczeń organizm zaczyna pobierać energię z zapasów zgromadzonych w tkance tłuszczowej. Jednostajny i dłuższy wysiłek na orbitreku zapewnia nam chudnięcie. W momencie, gdy „złapiemy zadyszkę” nie należy przerywać ćwiczenia, tylko lekko obniżyć jego intensywność. Podczas ćwiczeń ważne jest utrzymanie prawidłowej postawy – by zanadto nie obciążać kręgosłupa prostujmy plecy, lekko napięte mięśnie brzucha będą nas stabilnie trzymały.

Orbitrek – efekty ćwiczeń

Efekty ćwiczeń na orbitreku to m.in. wzmocnienie całego ciała, poprawa kondycji i muskulatury, przyspieszenie przemiany materii, utrata zbędnych kilogramów, poprawa funkcjonowania układu sercowo-naczyniowego. Ważna jest również zbilansowana dieta. Jeżeli po ćwiczeniach na orbitreku będziemy objadać się słodyczami, to jedyny efekt, jaki być może osiągniemy, to poprawienie kondycji, bo na utratę zbędnych kilogramów nie ma wówczas co liczyć. Bezpieczne chudnięcie to takie, gdy w ciągu miesiąca tracimy 2-4 kilogramy. Jeżeli wcześniej nie byliśmy aktywni fizycznie, na początku treningów mimo ich dużej intensywności możemy nie zauważać żadnych efektów. Przyczyna tkwi w reakcji organizmu, który broni się przed nadmierną utratą zapasów. Wówczas zwalnia się przemiana materii i może dochodzić do zatrzymywania wody w tkankach. Jeżeli przetrwamy ten czas, organizm przestawi się na aktywny tryb życia zwiększając wydolność oraz tempo spalania tkanki tłuszczowej.

Twoje ćwiczenia i dieta przynoszą rezultaty i musisz kupić nowe ubrania w mniejszym rozmiarze? Mogą Ci się przydać kody rabatowe Bonprix.

 


Przeładuj

Najmodniejsze fryzury na rok 2021. Hitem jest "syrenka", ale zobaczcie modern mullet. To dopiero odjazd

zobacz 02:09