ćwiczenia kobiet na macie na świeżym powietrzu
Flickr/Port of San Diego/CC BY 2.0 https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/

Ćwiczenia w domu wcale nie muszą być nudne i monotonne. Nawet bez specjalistycznego sprzętu, przy odrobinie inwencji, można rozpocząć odchudzanie.

 

Aby schudnąć nie trzeba zapisywać się na drogie zajęcia fitness ani na siłownię. Jest mnóstwo ćwiczeń, które można wykonywać w domu.

Ćwiczenia bez sprzętu

Przede wszystkim należy wybrać ćwiczenia na odchudzanie, które nie wymagają specjalistycznego sprzętu.

  • przysiady – to aż 200 kalorii w ciągu kwadransa;
  • wchodzenie po schodach – możesz wykorzystać specjalny schodek, ale równie dobrze możesz wykorzystać normalne schody w domu. Postaw prawą nogę na stopień, dostaw lewą. Schodząc zacznij od lewej nogi, następnie prawa. Powtarzaj ćwiczenie przez 5 minut;
  • wbieganie po schodach – doskonale wymodeluje mięśnie ud i pośladków;
  • Aerobiczna Szóstka Weidera – słynny zestaw składający się z 6 rodzajów ćwiczeń na różne partie mięśni brzucha. Trening trwa 6 tygodni i przy systematyczności jest naprawdę skuteczny;
  • ćwiczenia rozciągające – mogą wysmuklić ciało i podkreślić efekty diety.

Ćwiczenia z przyrządami

Jeśli możesz sobie na to pozwolić, zakup piłkę fitnessową i hula-hoop – są niedrogie, a ćwiczenia z nimi bardzo efektywne! Zamiast hantli możesz wykorzystać butelki z wodą.

  • 20 minut dziennie kręcenia kółkiem hula-hoop rozrusza mięśnie brzucha i pomoże wymodelować talię;
  • podczas 30 minut skakania na skakance spala się około 300 kalorii;
  • wykorzystaj piłkę fitnessową – stań przy ścianie, ułóż między ścianą a plecami piłkę. Wciągnij brzuch, rozsuń stopy na szerokość ramion. Powoli opuszczaj ciało w dół, aż wykonasz przysiad równoległy do podłogi. Następnie wróć do pozycji wyjściowej. Powtarzaj przez 2 minuty;
  • jeśli masz w domu steper, twister lub rowerek stacjonarny – korzystaj z nich!