kobiety podczas aerobiku przy stepie
©AlexanderNovikov/Fotolia

Ćwiczenia aerobowe to system ćwiczeń cardio (wzmacniają układ sercowo-naczyniowy), które angażują do pracy mięśnie wszystkich partii ciała. Regularne ćwiczenia modelują sylwetkę i pozwalają pozbyć się zbędnych kilogramów. Trening aerobowy można wykonywać także w domu.

Ćwiczenia aerobowe – na czym polegają?

Ćwiczenia aerobowe, zwane także tlenowymi to trening, podczas którego mięśnie produkują energię. Trening powinien trwać od 30 do 60 minut i być wykonywany 3-4 razy w tygodniu. Do najpopularniejszych ćwiczeń aerobowych zalicza się bieganie, jazdę na rowerze, jazdę na rolkach, pływanie, skakanie na skakance, czy energiczny taniec.

Ćwiczenia aerobowe w domu – jakie wykonywać?

Ćwiczenia aerobowe w domu nie wymagają specjalistycznego sprzętu siłowego. Potrzebujesz do nich skakanki, rowerka stacjonarnego, bieżni domowej, rytmicznej muzyki i wygodnych, sportowych butów. Pamiętaj, by ćwiczyć 3-4 razy w tygodniu, a każdy trening poprzedź rozgrzewką mięśni ciała.

Ćwiczenia aerobowe - skakanie na skakance

Skakanie na skakance jest doskonałym ćwiczeniem na spalenie zbędnych kalorii (około 350 kcal w pół godziny). Podczas regularnych ćwiczeń ujędrnisz brzuch, nogi, a także pośladki. Możesz ćwiczyć na jednej nodze, na dwóch lub wykonywać przeskoki w tył.

Ćwiczenia aerobowe - wchodzenie po schodach

Wykorzystaj domowe schody do ćwiczeń. Podczas 30-minutowego treningu możesz spalić nawet 300 kalorii. Oprócz tego wyrzeźbisz nogi i pośladki.

Ćwiczenia aerobowe - jazda na rowerku stacjonarnym

Podczas jazdy na rowerku stacjonarnym spalisz zbędne kalorie (w ciągu godziny nawet 1000!), poprawisz wydolność płuc i wymodelujesz nogi. Oprócz tego poprawisz samopoczucie i zwiększysz kondycję fizyczną.

Ćwiczenia aerobowe - energiczny taniec

Energiczny taniec również zalicza się do ćwiczeń aerobowych. Ubierz się w wygodny strój, włącz ulubioną muzykę i zacznij tańczyć. Możesz skupić się na wybranej choreografii lub wymyślić własny układ taneczny.

Ćwiczenia aerobowe - bieganie na bieżni

Bieganie na domowej bieżni także jest świetnym pomysłem na ćwiczenie aerobowe. Możesz regulować tempo biegu i dostosować je do kondycji fizycznej. Podczas biegania na bieżni pamiętaj o wyprostowanej postawie ciała i płynnym ruchu.

Ćwiczenia aerobowe – unoszenie nóg

Połóż się na plecach, po czym unieś nogi. W takiej pozycji pozostań przez około minutę i powróć do pozycji początkowej. Po chwili powtórz ćwiczenie. To ćwiczenie wysmukli, wzmocni, wyrzeźbi nogi i pośladki.

Ćwiczenia aerobowe – przyciąganie hantli

Połóż się na plecach i weź do rąk hantle. Następnie zacznij przyciągać je do klatki piersiowej i ponownie oddalać. Dzięki temu ćwiczeniu wzmocnisz mięśnie ramion i brzucha.