Mężczyzna jedzie na rowerze, a kobieta biegnie.
©imtmphoto/Fotolia

Bieganie i jazda na rowerze, czyli sporty cardio a odchudzanie

Mężczyzna jedzie na rowerze, a kobieta biegnie.
©imtmphoto/Fotolia

Jazda na rowerze i bieganie to jedne z najpopularniejszych sportów cardio. Obydwa sporty redukują tkankę tłuszczową, wzmacniają układ sercowo-naczyniowy, a do ich wykonania nie potrzeba specjalnych umiejętności.

 

Trening cardio wzmacnia organizm i redukuje masę ciała. W Polsce bieganie uprawia 36% osób, a jazdę na rowerze 26%.

Skuteczność redukcji tkanki tłuszczowej podczas biegu i jazdy na rowerze

Pod względem energetycznym bieganie jest wydajniejsze niż jazda na rowerze. Podczas 30 minutowego biegu niskim tempem (ok. 8 km/h) osoba o wadze 80 kg straci 336 kcal. W tym samym czasie jadąc na rowerze z prędkością 17 km/h (tempo niskie) spali 252 kcal. Jeśli taka osoba będzie biegła szybciej, z prędkością 11 km/h (tempo średnie), liczba spalonych kalorii wyniesie 462, a podczas jazdy na rowerze średnim tempem (21 km/h) tylko 336 kcal. Wysokie tempo biegu (13 km/h) spala 567 kcal, a szybka jazda rowerem (24 km/h) – 420 kcal. Bieganie szybciej redukuje tkankę tłuszczową i przyspiesza odchudzanie.

Jazda na rowerze czy bieganie, co bardziej obciąża stawy?

Jazda na rowerze mniej obciąża stawy niż bieganie. Bieganie z dużym naciskiem działa na staw kolanowy i skokowo-goleniowy. Podczas jazdy na rowerze nacisk na aparat kostno-stawowy jest mniejszy. Dzięki temu zredukowane jest ryzyko kontuzji i urazów.

Uważasz, że jazda na rowerze daje lepsze efekty niż bieganie? Skorzystaj ze specjalnej oferty Black Friday promocje i kup rowerek stacjonarny!

Zaangażowanie mięśni w biegu i na rowerze

Jazda na rowerze słabiej oddziałuje na mięśnie niż bieganie. Obydwa sporty mocno angażują mięśnie ud i łydek. Jednak w trakcie biegu efektywniej zaangażowane są mięśnie pośladków, rąk, barków i klatki piersiowej.

 

Przeładuj

Oto hitowe wózki dzieci gwiazd! Najdroższy kosztował 20 tysięcy, najtańszy - niecałe 500 zł!

zobacz 01:40