kobieta ćwicząca nogi
©Schum/Fotolia

Ćwiczenia na nogi nie tylko je wyszczuplą, ale pozwolą też pozbyć się cellulitu. Wybieraj ćwiczenia, które nie obciążą nóg i pamiętaj o ich regularnym wykonywaniu.

Ćwiczenia na szczupłe nogi – jak je wykonywać?

Ćwiczenia na szczupłe nogi powinno wykonywać się regularnie, najlepiej 3-4 razy w tygodniu po 30 minut. Przed każdym treningiem na szczupłe nogi wykonaj dziesięciominutową rozgrzewkę, podczas której rób pajacyki, wypady nóg, czy podskoki.

Unoszenie i opuszczanie nóg

Połóż się na lewym boku i lewą nogę trzymaj na podłodze lekko ugiętą w kolanie. Następnie prawą nogę lekko unoś i opuszczaj. Po wykonaniu 20 powtórzeń przejdź do prawej nogi. Ćwiczenie wykonaj w 3 seriach. Ten rodzaj ćwiczeń ujędrni i wysmukli uda.

Przysiady

Stojąc rozszerz nogi tak, by kolana nie wykraczały poza linię bioder. Następnie w takiej pozycji wykonuj przysiady. Pamiętaj, by robić je na całych stopach, plecy mieć wyprostowane, a brzuch napięty. Pierwszego dnia zrób 20 przysiadów, a następnego zwiększ ich liczbę o kolejne 10. Przysiady ujędrnią i wysmuklą nogi.

Wchodzenie i schodzenie po schodach

Zacznij wchodzić i schodzić ze schodów. Ćwiczenie możesz wykonywać w lekkim truchcie przez około 10-15 minut. Dzięki regularnemu wykonywaniu wysmuklisz łydki, uda i ujędrnisz je.

Ćwiczenia na stepperze

Jeśli masz w domu stepper, zacznij na nim ćwiczyć po 30 minut dziennie. Stań na stepperze i poruszaj raz jedną, raz drugą nogą. Dzięki regularnym ćwiczeniom na urządzeniu wymodelujesz, ujędrnisz i wysmuklisz nogi.

Unoszenie palców

Stań w lekkim rozkroku, a następnie podnieś się na palcach maksymalnie jak tylko możesz, po czym wróć do pozycji początkowej. Wykonaj trzy serie ćwiczeń po 20 powtórzeń. Podnoszenie się na placach ujędrni łydki.

Opieranie o ścianę

Oprzyj się obiema rękami o ścianę. Następnie lewą nogę wyciągnij mocno do tyłu, a prawą lekko ugnij w kolanie. Wytrzymaj w takiej pozycji około 20 sekund. Potem zmień nogę i powtórz ćwiczenie na każdą z nóg 10 razy w trzech seriach.