Kobieta z hantlami
©Production Perig/Fotolia

Ćwiczenia z hantlami: wykroki w przód i w tył

Kobieta z hantlami
©Production Perig/Fotolia

Wykroki z hantlami można robić zarówno w przód, jak i w tył. Ważne jest, by zachować przy tym prostą sylwetkę. Noga znajdująca się z przodu powinna zginać się w kąt prosty.

Pozycja do wykroków z hantlami

Należy stanąć prosto ze ściągniętymi łopatkami i wypiętą klatką piersiową. Hantle należy trzymać oczywiście w obu dłoniach wzdłuż ciała, tak jak naturalnie układają się ręce. Stopy powinny znaleźć się blisko siebie.

Wykroki z hantlami do przodu

Jedną nogą należy zrobić wykrok, czyli wysunąć ją do przodu, uginając przy tym biodro i kolano. Kolano nie powinno być w tej pozycji wysunięte dalej niż palce stopy. Wysunięta do przodu noga powinna zgiąć się pod kątem 90 stopni. Ręce w tym czasie ciągle powinny pozostawać w pierwotnej pozycji, zwisając wzdłuż ciała. Powrót do pozycji startowej powinien być wykonany dzięki odepchnięciu się piętą ku górze.

Wykroki z hantlami do tyłu

Wykroki z hantlami do tyłu wykonuje się z takiej samej pozycji wyjściowej jak wykroki do przodu. Różnica polega na tym, że nogę podczas ćwiczenia wysuwa się nie do przodu, a do tyłu. Noga wykroczna powinna niemal oprzeć się na kolanie, a noga pozostająca z przodu – zgiąć się pod kątem 90 stopni. Ręce z hantlami nie zmieniają pozycji podczas wykroków.

 

Przeładuj

Anna Mucha w półfinale "Czaru Par"! "Małżeństwo to jest obóz przetrwania"

zobacz 00:30