Wałek masujący udo
©Robert Przybysz/Fotolia

Wałek do masażu (inaczej roller) to przyrząd, który powinna mieć każda osoba zainteresowana treningiem lub chodząca na siłownię. Nie dość, że rozmasuje obolałe mięśnie to jeszcze wprawi w stan relaksu i odpoczynku.

 

Wałek do masażu najczęściej zaprojektowany jest jako podłużny walec z materiałów syntetycznych (miękkiej i przyjemnej w dotyku pianki). Wykorzystywany jest do rozmasowania spiętych, obolałych mięśni po treningu, ale może również służyć jako przyrząd do ćwiczeń.

Wałek do masażu: po co korzystać z rollera?

Rozmasowanie mięśni po treningu pomoże je zregenerować i nabrać tonusu mięśniowego (siły). Roller do masażu staje się koniecznością, gdy:

  • przetrenuje się mięśnie (masaż może zmniejszyć odczuwanie zakwasów),
  • nie rozciągnie się odpowiednio przed treningiem.

 

Masaż również zwiększy produkcję kolagenu, czyli ujędrni skórę oraz może rozmasować zgrubienia mięśni powstałych w wyniku nieodpowiednio zaplanowanego treningu. Chroni przed wystąpieniem kontuzji.

Wałek do masażu: instrukcja obsługi

Przyrząd jest bardzo łatwy w użyciu: wystarczy podłużnie rolować konkretną partię mięśni. Można na nim usiąść i ruchami miednicy do przodu i do tyłu rozmasować mięśnie pośladków lub położyć się bokiem i rozmasować mięśnie talii, bioder i ud. Masaż powinien trwać ok. pół minuty na każdą partię mięśniową w dwóch seriach.

Wałek do masażu: jaki kupić?

Najlepiej kupić roller do masażu podłużny z miękkiej, choć cienkiej, gąbki, która będzie zawierała dodatkowo wypustki – wtedy efekt masażu będzie bardziej odczuwalny. Wałek nie powinien być zbyt mały – warto wybrać standardowy rozmiar, ponieważ będziemy mieć pewność, że rozmasuje większe objętościowo mięśnie ud czy pośladków.

 

Koszt zakupu wałka do masażu to ok. 70-80 złotych i można go dostać w każdym sklepie sportowym.  

Więcej na temat trening modelowanie sylwetki