Boks
© inesbazdar/Fotolia.com

Trening bokserski w domu krok po kroku

Boks
© inesbazdar/Fotolia.com

Trening bokserski składa się z wielu elementów. Oprócz doskonalenia techniki i stylu uderzeń, należy również przygotować się kondycyjnie, zbudować mięśnie i przejść na zdrową dietę. Wszystkiego tego można dokonać nie wychodząc z domu.

 

Boks to idealny sport zarówno dla mężczyzn, jak i dla kobiet. Regularne treningi mogą poprawić kondycję, pomóc w kształtowaniu sylwetki i pozytywnie wpłynąć na samopoczucie.

Jak zwiększyć siłę

Boks jest sportem typowo siłowym, dlatego jeszcze zanim wejdziesz na ring, zbuduj mięśnie. Przede wszystkim zacznij podnosić ciężary. Możesz zacząć od sztangi ważącej 5 kilogramów. Podnoś ją przez około 15-20 minut. Ciężary o wadze 20-30 kilogramów podnoś tylko przez 5 minut. Zawsze pamiętaj o odpowiedniej asekuracji. Ponadto regularnie wykonuj pompki oraz wzmacniaj brzuch za pomocą ćwiczeń.

Praca nad kondycją boksera

Boks jest sportem, który wymaga nie tylko dużej siły, ale także świetnej wytrzymałości. Dla poprawienia kondycji biegaj 30 minut każdego dnia. Skuteczny będzie też trening ze skakanką, który możesz podzielić na kilka trzyminutowych serii. Jeśli lubisz gotowe zestawy ćwiczeń, to wybierz te z serii cardio. Pomogą ci one zredukować tkankę tłuszczową, ale także zapewnią organizmowi lepszą wydajność i wytrzymałość.

Dieta boksera

Unikaj śmieciowego jedzenia i słodyczy, napoje gazowane zastąp dużą ilością wody. Podstawą nowej diety powinno zostać białko. Jest ono jednym z podstawowych produktów odżywczych i to ono buduje tkankę mięśniową. Do produktów wysokobiałkowych należą między innymi filet z kurczaka, indyk, wołowina, niektóre ryby (łosoś, makrela, tuńczyk), soja, awokado, ryż, kasza gryczana oraz produkty mleczne czyli na przykład jaja, jogurt naturalny i twaróg.

Ucz się od najlepszych

Samodzielna nauka prawidłowej techniki bokserskiej nie należy do najłatwiejszych. Jeśli jednak nie chcesz w tym celu odwiedzać klubu bokserskiego, możesz bazować na wiedzy dostępnej w internecie. Wielu trenerów umieszcza w sieci filmy instruktażowe dla początkujących, gdzie dzielą się przydatnymi poradami. Możesz też obejrzeć starcia profesjonalistów i wzorować się na ich stylu walki.

Boks w domu. Ćwiczenia przed lustrem

Jeśli masz już wzór do naśladowania, możesz przejść do samodzielnych ćwiczeń. Zanim kupisz worek bokserski, dobrze jest najpierw potrenować ciosy przed lustrem. W ten sposób możesz obserwować swoją technikę i dokonywać korekty. Dobrym pomysłem jest też nagrywanie swoich treningów, wystarczy ci do tego telefon komórkowy z wbudowaną kamerą. Nagranie przeanalizuj sam lub skonsultuj się ze spacjalistą.

Jaki sprzęt bokserski kupić

Dopiero gdy opanujesz wszystkie powyższe punkty, powinieneś pomyśleć o kupnie sprzętu bokserskiego. Absolutną podstawą są oczywiście rękawice i worek treningowy, ale nie zapomnij też o odpowiednich butach, kasku oraz o ochraniaczach na dłonie i zęby. Buty bokserskie powinny mieć cienką gumową podeszwę, sięgać za piętę i być jak najlżejsze. Pamiętaj też o tym, że typowe buty bokserskie są węższe i bardziej przylegające do stopy niż inne sportowe obuwie. W wyborze kasku najważniejsze jest dobranie odpowiedniego rozmiaru. Kask nieprawidłowej wielkości może nie ochraniać cię właściwie przed uderzeniami i ograniczać pole widzenia. Dlatego akcesoria bokserskie, zwłaszcza te chroniące twoje zdrowie, zawsze kupuj w sprawdzonych, specjalistycznych sklepach. Jeśli lubisz urozmaicać swoje treningi, zaopatrz się też w tzw. "gruszkę" czy piłkę refleksową.

 

Więcej na temat trening
Przeładuj

Marietta z "Hotel Paradise" wbija szpilę uczestnikom pierwszej edycji show! "W "Love Island" wszyscy są ładni"

zobacz 01:22