Kobieta na rurze
©Nick Freund/Fotolia

Taniec na rurze (inaczej nazywany pole dance lub pole dancing) to forma aktywności polegająca na łączeniu elementów tańca, gimnastyki i fitnessu. Kiedyś kojarzony był tylko i wyłącznie z klubami nocnymi i striptizerkami. Dziś stał się bardzo popularny i rzesze kobiet uprawiają tę dyscyplinę dla zdrowia i utrzymania szczupłej sylwetki.

Taniec na rurze: co daje pole dancing?

Kluby fitness oraz studia tańca oferują lekcje tańca na rurze. To nie tylko dobra okazja do nabrania pewności siebie i szacunku dla własnego ciała. To przede wszystkim nauka poruszania się w sposób ponętny i erotyczny, ale również trening wytrzymałościowy i wzmacniający całe ciało. Pole dancing wzmacnia mięśnie:

  • rąk,
  • nóg,
  • brzucha,
  • pleców,
  • ramion.

 

Pole dancing poprawia koordynację ruchową, ponieważ zawiera wiele elementów pochodzących z gimnastyki artystycznej i akrobatycznej. Kobieta tańcząca pole dancing jest więc nie tylko ponętna, ale i porusza się z gracją i elegancją. Jest bardziej świadoma swojego ciała i ruchów jakie wykonuje.

Taniec na rurze: jak zacząć?

Aby rozpocząć naukę pole dance wystarczy zapisać się na zajęcia w klubie fitness lub studiu tańca. Większość z nich oferuje takie zajęcia i zapewne jest wyposażona w rury do tańca. Aby czuć się komfortowo, na pierwszą lekcję trzeba założyć strój, który przylega do ciała i wygodne obuwie.


Więcej na temat trening modelowanie sylwetki