kobieta tańczy taniec brzucha w stroju
©edwardderule/Fotolia

Trzy kroki tańca brzucha, które sprawią, że twój brzuch stanie się płaski, a talia smukła

kobieta tańczy taniec brzucha w stroju
©edwardderule/Fotolia

Taniec brzucha, inaczej taniec orientalny lub taniec arabski, wywodzi się z Bliskiego Wschodu. Taniec brzucha polega na „ilustrowaniu” przy pomocy ruchów ciała rytmu utworu, do którego jest wykonywany, oraz partii poszczególnych instrumentów. Ruchy wykonywane podczas tańca brzucha angażują m.in. mięśnie miednicy i brzucha, dzięki czemu modelują brzuch. Naucz się kilku kroków i ćwicz je w domu.

Rozgrzewka przed tańcem brzucha

Przed rozpoczęciem tańca brzucha należy zrobić sobie rozgrzewkę. Polega ona przede wszystkim na rozciąganiu mięśni górnej części ciała.

 

1. Stań w niewielkim rozkroku i wyciągnij wyprostowane ręce do góry. Niech dłonie przylegają do siebie bokami. Powoli przenoś złączone ręce w prawo i w lewo.

2. Pozostań w pozycji z poprzedniego ćwiczenia. Trzymaj dłonie uniesione w górze. Wyciągnij najwyżej jak potrafisz prawą dłoń, potem lewą – i tak na przemian.

3. Przenieś złączone dłonie przed siebie. Wyciągnij je do przodu i jednocześnie ugnij tułów tak, żeby znalazł się w pozycji równoległej do podłogi. Staraj się przy tym mieć przez cały czas nogi wyprostowane w kolanach.

Krok arabski z biodrowym akcentem – modeluje dolne, boczne partie brzucha

Podstawowy ruch wykonywany podczas tańca brzucha, czyli krok arabski, angażuje biodra, dzięki czemu pozwala modelować dolne, boczne partie brzucha.

 

Stań ze złączonymi i lekko ugiętymi w kolanach nogami. Ciężar ciała powinien przez cały czas spoczywać na nodze, która nie wykonuje ruchu. Przenieś prawą nogę do przodu, unosząc przy tym prawe biodro. Następnie przenieś prawą nogę do tyłu. Wykonuj ten ruch tak długo, aż poczujesz, że potrafisz już robić go płynnie. Powtórz to samo z lewą nogą.

Ósemki pionowe – ruch, dzięki któremu pozbędziesz się „boczków”

Stój na lekko ugiętych w kolanach nogach. Podczas tego ruchu pracują tylko biodra i kolana. Płynnym ruchem podnieś prawe biodro nieznacznie do przodu i mocno do góry – niech biodro dźwiga do góry całą nogę do momentu, aż wyprostuje się w kolanie, nie odrywaj jednak stopy od podłoża. Nie wykonuj ruchów na boki, biodro powinno kreślić płynne ósemki w górę w dół. Powtórz to samo dla drugiej nogi.

Ósemki poziome – pomagają pozbyć się „boczków” i wysmuklić talię

Ósemki poziome to kreślenie biodrami znaku przypominającego cyfrę 8, ale nie w pionie, tylko w płaszczyźnie, równolegle do podłogi. Podczas tego ruchu biodra nie powinny się podnosić. Na początek możesz po prostu wysuwać do przodu raz jedno biodro, raz drugie. Kiedy zauważysz, że wychodzi ci utrzymanie bioder mniej więcej na tej samej wysokości nad podłogą przez cały czas, możesz zacząć wykonywać bardziej płynne ruchy o szerszym zakresie.

 

Wysuń prawe biodro do przodu, potem przenieś je w prawo i do tyłu, jednocześnie wysuwaj lewe do przodu. Przenieś lewe biodro do przodu, potem w lewo i do tyłu. Trenuj ten ruch do momentu, kiedy poczujesz, że wykonujesz go płynnie.

Prosty układ tańca brzucha, który zapewnia zgrabny brzuch

Te trzy ruchy możesz podczas tańca dowolnie łączyć w prosty układ. Przeplataj na przykład ósemki pionowe i poziome krokiem arabskim. 20 minut takiego tańca z pewnością sprawi, że poczujesz te mięśnie brzucha, które trudno jest aktywować, ćwicząc w inny sposób.


Przeładuj

Eurowizja 2020: Kto pojedzie z Polski? Oto wszyscy kandydaci!

zobacz 00:50