kobieta mierząca obwód talii
© gpointstudio/Fotolia.commaster1305

Talia osy - odwieczny obiekt pożądania

kobieta mierząca obwód talii
© gpointstudio/Fotolia.commaster1305

Talia osy to podstawa najseksowniejszej kobiecej sylwetki, czyli klepsydry. Takie kształty niemal od zawsze są uważane za najbardziej atrakcyjne – obfity biust, wąska talia, szerokie biodra.

 

Podczas gdy z samą budową ciała niewiele możemy zrobić, natura po prostu dała nam taką a nie inną sylwetkę, to możemy już popracować nad tym, by talia była smuklejsza i bardziej wyraźna.

Ćwiczenia na talię osy

Żeby ćwiczenia na talię osy były skuteczne, muszą być wykonywane systematycznie. Idealnie byłoby ćwiczyć codziennie, ale mało kto może sobie na to pozwolić. Trzy treningi w tygodniu są jednak minimum, aby zobaczyć efekty. Oprócz regularności równie ważne jest też to, jakie ćwiczenia się wykonuje. Nie wszystkie bowiem dobrze modelują akurat talię osy, choć z pewnością każda aktywność fizyczna przyczyni się do redukcji tłuszczu, co z kolei z czasem pozwoli odsłonić i boczki.

 

Najskuteczniejsze ćwiczenia na talię osy to:

  • skośne brzuszki – przypominają klasyczne, ale polegają na dotknięciu łokciem przeciwległego kolana;
  • nożyce pionowe i poziome – leżąc na plecach należy machać nogami w pionie lub poziomie, jakby cięło się powietrze nogami nisko nad podłogą;
  • hula-hop i kręcenie biodrami – każde ćwiczenie angażujące biodra pomogą wymodelować talię osy. Hula-hop jest o tyle ciekawe, że dostarcza mnóstwo radości i kojarzy się z dzieciństwem. Poza tym na rynku dostępne są różne rodzaje tego przyrządu, np. cięższe wersje, z masującymi wypustkami, dzięki czemu efekt ma być jeszcze lepszy. Jeśli nie masz hula-hop, możesz po prostu robić obroty biodrami albo... zapisać się na kurs tańca latynoamerykańskiego, gdzie praca biodrami to podstawa;
  • uniesienia nóg – połóż się na lewym boku, prawą rękę połóż na prawym boku, a na lewym ręką oprzyj ciężar ciała i spróbuj się na niej unieść;
  • ćwiczenia na twisterze – najtańszy twister można kupić już za 10 zł, a codziennie półgodzinne ćwiczenia pozwalają na zobaczenie pierwszych efektów już po tygodniu.

Trening na talię osy z Gabrysią

Bardzo popularnym kompleksowym zestawem ćwiczeń na talię osy jest trening z Gabrysią – trwa 20 minut i jest przeplatany różnymi rodzajami aktywności, które angażują różne partie ciała. Znajdziemy w nim:

  • bieg w miejscu;
  • mocne skręty;
  • skłony;
  • ćwiczenia z hantelkami;
  • marszobieg.

Po tym czasie ma się poczucie, że wszystkie mięśnie zostały rozgrzane i wyćwiczone.

Dieta na talię osy

Nie ma jednej specjalnej diety tylko na talię osy. Podstawą jest racjonalna dieta, która będzie obfitowała w białko, warzywa i owoce i zdrowe tłuszcze. Należy wprowadzić także dużo błonnika i innych makro- i mikroelementów. Ważną zasadą jest też traktowanie śniadania jako najważniejszego posiłku, który ma dać energię na cały dzień. Dlatego też zapomnij o wyjściu z domu tylko po kawie!

Gorset na talię osy

Powraca moda na gorsety oraz modelowanie za ich pomocą ekstremalnie wąskiej talii. Po odstawieniu tego elementu garderoby na kilkadziesiąt lat w wyniku ruchów emancypacyjnych, wraca do łask. Zanim się zdecydujesz na ten krok weź pod uwagę, że gorset jest zwyczajnie niezdrowy – często stosowany zmniejsza pojemność płuc, osłabia mięśnie brzucha i może uszkadzać narządy wewnętrzne. W ekstremalnych wypadkach może doprowadzić do deformacji żeber, a nawet przemieszczenia narządów wewnętrznych – także narządów rodnych (badania). Zakładany okazjonalnie jest bezpieczny i może pomóc w stworzeniu wyjątkowej kreacji, ale nie powinno się go stosować zbyt często.

Już dziś pobierz najnowsze kody rabatowe adidas i kup legginsy sportowe, które podkreślą Twoją talię osy.

Więcej na temat odchudzanie trening zdrowe diety
Przeładuj

Pamiętacie "polskiego hydraulika"? Dziś Piotr Adamski ma 36 lat. Wiemy jak wygląda i czym się zajmuje!

zobacz 00:59