Trening z hula hop
© yellowj/Fotolia.com

Hula hop, skłony i brzuszki - skuteczne ćwiczenia na talię osy

Trening z hula hop
© yellowj/Fotolia.com

Kręcenie hula hop, skłony i brzuszki to jedne z najskuteczniejszych i najprzyjemniejszych ćwiczeń na wcięcie w talii. Wystarczy, że będziesz je wykonywać przez 30-45 minut średnio 3 razy w tygodniu przez miesiąc, a zobaczysz poprawę.

 

Ćwiczenia na wąską talię wzmacniają również skośne mięśnie brzucha i kręgosłup. Wcięcie w talii to najczęściej konsekwencja odpowiedniej budowy ciała, dlatego w niektórych przypadkach nawet ćwiczeniami trudno ją uzyskać. Pamiętaj również, że same ćwiczenia bez odpowiedniej diety nie przyniosą oczekiwanych efektów.

Ćwiczenia na brzuch i talię – efekty

Ćwiczenia na talię osy nie są skomplikowane ani nie wymagają specjalnego sprzętu. Jedyne czego potrzebujesz to systematyczność i przestrzeganie kilku zasad. Wykonując ćwiczenia na wąską talię przy okazji wzmacniasz mięśnie brzucha. W czasie kręcenia hula hop, skłonów, brzuszków i skrętów tułowia szczególnie intensywnie pracują skośne mięśnie brzucha. Oprócz smukłej talii systematyczne ćwiczenia poprawią ogólną kondycję i wzmocnią kręgosłup. Dzięki temu będziesz pięknie wyprostowana i gibka.

Skuteczne ćwiczenia na talię i brzuch – zasady

Wszystkie ćwiczenia i treningi przynoszą efekt, gdy są wykonywane systematycznie oraz połączone są z odpowiednio dobraną i zbilansowaną dietą. Pozbycie się nadmiaru tkanki tłuszczowej z okolic brzucha to jedno z głównych zadań ćwiczeń pomocnych w wysmukleniu talii. Ważne również jest, aby przed każdym treningiem wykonując rozgrzewkę zawrzeć w niej np. kilka ćwiczeń polegających na krążeniu biodrami.

Kręcenie hula hop

Stań w rozkroku – nogi ustaw na szerokość bioder. Wyprostuj plecy, wciągnij brzuch. Kręć obręczą w taki sposób, by cały czas utrzymywała się w okolicy talii. Podczas kręcenia kołem skup się na oddechu – nie wstrzymuj powietrza, ręce unieś, lekko zegnij i napnij cały czas kontrolując obroty. Kręć hula hop jak najdłużej przez co najmniej 10 minut. Możesz w tym czasie słuchać ulubionej muzyki, oglądać film lub słuchać audiobooka.

Brzuszki na wąską talię

Połóż się na plecach na macie lub grubym kocu. Nogi wyprostuj, ręce zapleć za głową. Na przemian podnoś jedną nogę i dotykaj kolanem do przeciwległego łokcia lekko unosząc przy tym tułów. Pamiętaj by nie odrywać od podłoża kręgosłupa w odcinku lędźwiowym i drugiej nogi. Wykonaj po 20 powtórzeń na każdą nogę.

Skłony na wąską talię

Stań w lekkim rozkroku – stopy nieco szerzej niż szerokość bioder. Wyprostuj plecy, ręce rozłóż na boki. Rób naprzemienne skłony dotykając palcami jednej dłoni do pięty przeciwnej nogi. Staraj się, aby kolana i łokcie były wyprostowane. Wykonaj 20 powtórzeń.

 

Oprócz przedstawionych powyżej ćwiczeń, na ładną talię pomagają również aktywności takie jak: taniec brzucha, spacery, pływanie, jazda na rowerze, bieganie – czyli wszystko to, co powoduje, że sylwetka jest szczupła i wysportowana.

 

Więcej na temat modelowanie sylwetki
Przeładuj

Taniec z Gwiazdami. Julia Wieniawa o przegranej: "Nie jestem idiotką, czytam te komentarze! Spodziewałam się tego"

zobacz 02:53