Kobieta z płaskim brzuchem
Flickr/Robert McDonald/CC BY 2.0 https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/

Sposób na idealnie płaski brzuch? Nie tylko brzuszki

Kobieta z płaskim brzuchem
Flickr/Robert McDonald/CC BY 2.0 https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/

Płaski brzuch to cel większości kobiet, niestety można go osiągnąć tylko za pomocą ćwiczeń, ponieważ żadna dieta nie pozwoli nam uzyskać odpowiedniego efektu. Gotowa do startu? Raz, dwa, trzy – brzuszki.

 

Każdy je zna, każdy choć raz w życiu je wykonywał – i słusznie. Brzuszki to najlepsze ćwiczenie, pomagające uzyskać efekt płaskiego brzucha. Jeżeli jednak myślisz o brzuszkach tylko w kategoriach nudnego podciągania się to góry, to bardzo się mylisz. Istnieje wiele kombinacji tego ćwiczenia – można wykonywać je z pozycji siedzącej, leżącej czy z uniesionymi, ugiętymi w kolanach nogami. Dają najlepsze efekty, a przy okazji wprawiają w ruch mięśnie pleców.

 

Dla początkujących podstawowa liczba brzuszków w jednej sesji to przynajmniej 10 powtórzeń, następnie dla osób zaawansowanych proponuje się co najmniej 50 powtórzeń w pięciu seriach – co 10 brzuszków zaleca się krótką przerwę. Co ważne – gdy twoje mięśnie brzuch zaczynają piec i nieprzyjemnie się kurczyć – wykonaj jeszcze 2-3 powtórzenia i zakończ trening.

Rowerek i nożyce na płaski brzuch

Nie samymi brzuszkami żyje człowiek – słynny „rowerek” czy „nożyce” to również skuteczne ćwiczenia na płaski brzuch. Jednym ze skutecznych ćwiczeń na brzuch mogą okazać się:

  • Wymachy nóg – wykonywanie ich powinno odbywać się w pozycji leżącej na plecach – unieś zgięte nogi na wysokość bioder i przybliżaj kolana naprzemiennie do łokci (ręce muszą być skrzyżowane za głową).
  • Skręt ciała – stań w lekkim rozkroku, ręce ułóż lekko zgięte na wysokości ramion i obracaj się intensywnie w prawo i lewo tułowiem, ale tak, aby twoje nogi pozostawały wciąż nieruchome.
  • Wiosłowanie – usiądź i zegnij nogi w kolanach, a następnie imituj wiosłowanie – rytmicznie prostuj i zginaj nogi, dołączając do tego tempa również ręce. Gdy nie napniesz odpowiednio mięśni brzucha, nie utrzymasz równowagi w tym ćwiczeniu – sprawdź to sama!

 

Warto pamiętać, że ćwiczenia powinny być wykonywane w seriach po co najmniej 10 powtórzeń – wtedy uzyskasz efekt płaskiego brzucha w naprawdę szybkim czasie. Wykonanie tych ćwiczeń wydaje się łatwe i proste, jednak w rezultacie wprawiają one w ruch większość mięśni brzucha, a dodatkowo rzeźbią nogi. Do dzieła!


 

Przeładuj

Klaudia El Dursi jest faworyzowana w "Top Model"? Jurorka show odpowiada na zarzuty internautów

zobacz 01:04