Ćwiczące kobiety
©Mat Hayward/Fotolia

SH'BAM – ten taniec odchudza bardziej niż fitness!

Ćwiczące kobiety
©Mat Hayward/Fotolia

SH'BAM to ćwiczenia wykonywane za pomocą tańca. Lub przewrotnie: taniec wykonywany jako zestaw ćwiczeń. SH'BAM to połączenie treningu fitness z różnymi stylami tańca, wykonywanego w rytm dyskotekowej muzyki. Niektórzy twierdzą, że jest to nowa odmiana zumby, która łączy w sobie także kroki taneczne i zestaw ćwiczeń.

 

SH'BAM poprawia nastrój, kondycję fizyczną i ogólną motorykę ciała. Wzmacnia mięśnie i przez 45 minut trenuje większość partii ciała – od ramion przez klatkę piersiową, brzuch do ud i pośladków. To trening, w którym oprócz prostych ćwiczeń odnajdziesz podstawowe kroki tańców klasycznych i współczesnych.

SH'BAM: tańcz i ćwicz lub ćwicz i tańcz

Wykonywanie konkretnych ruchów odbywa się w takt muzycznych remixów lub rytmicznych piosenek z lat 70., 80. i 90. ubiegłego wieku. Dlatego SH'BAM jest tak odprężający i przyjemny. Przypomina zumbępołączenie fitnessu z tańcami latynoamerykańskimi (salsa, mambo, rumba), jednak pojawiają się w treningu elementy również innych tańców, np. współczesnych jak hip hop czy dance hall. SH'BAM jest płynnie podzielony na część taneczną i ćwiczeniową, przy czym wszystkie ruchy wykonuje się w rytm muzyki. Całość treningowa trwa przeważnie 45 minut, ale poprzedzona jest rozgrzewką, a zakończona ćwiczeniami rozciągającymi.

SH'BAM: uwolnij endorfiny i zdobądź energię

Osoby uczęszczające na trening SH'BAM podkreślają, że mimo ogromnego zmęczenia (tempo ćwiczeń i tańca jest bardzo szybkie) wychodzą z zajęć naładowane pozytywną energią i ochotą na więcej. Jak działa SH'BAM na ciało:

  • poprawia koordynację ruchową oraz motorykę ciała,
  • spala tkankę tłuszczową (nawet do 500! kalorii podczas 45-minutowego treningu),
  • intensywny ruch powoduje wydzielanie endorfin – hormonu szczęścia,
  • poprawia samopoczucie,
  • rzeźbi sylwetkę,
  • zwiększa wydolność oddechową,
  • poprawia ogólną kondycję fizyczną.

 

SH'BAM to trening interwałowy (inaczej nazywany kondycyjnym), który pomaga powrócić do prawidłowej kondycji ciała, ale i umysłu. Polega on na zmiksowaniu ćwiczeń wysiłkowych i bardzo intensywnych z ćwiczeniami regeneracyjnymi (podczas których ciało odpoczywa).

SH'BAM: jak ćwiczyć, co ze sobą zabrać?

SH'BAM to trening tak samo wymagający jak wizyta na siłowni, dlatego powinno się uczestniczyć w zajęciach maksymalnie 2-3 razy w tygodniu, aby dać czas organizmowi na regenerację. Nie ma żadnych przeciwwskazań, aby ktoś nie mógł uczestniczyć w zajęciach – trening składa się z prostych ćwiczeń, dostosowanych do osób początkujących i zaawansowanych. Wybierając się na pierwsze zajęcia pamiętaj o wygodnym stroju i obuwiu (sportowym!), ręczniku i butelce wody.


Więcej na temat trening modelowanie sylwetki
Przeładuj

Czy Asia ze "Ślubu od pierwszego wejrzenia" żałuje udziału w programie?

zobacz 01:04