Mężczyzna wykonuje pompkę na jednej ręce.
©vadymvdrobot/Fotolia

Rodzaje pompek – pompki klasyczne, łucznika i diamentowe

Mężczyzna wykonuje pompkę na jednej ręce.
©vadymvdrobot/Fotolia

Rodzaje pompek różnią się od siebie pod względem stopnia trudności i zaangażowania różnych partii mięśniowych. Najbardziej popularnym rodzajem pompek są pompki klasyczne. Przy pompkach pracują szczególnie mięśnie klatki piersiowej i ramion.

Mięśnie klatki piersiowej, mięśnie ramion, czyli jakie mięśnie pracują przy pompkach

Klasyczne pompki to ćwiczenia polegające na uginaniu i prostowaniu ramion w podporze przodem. Ćwiczenie polega na podnoszeniu i obniżaniu tułowia. Mięśnie jakie pracują w trakcie wykonywania pompek to mięśnie klatki piersiowej i mięśnie ramion. Przed rozpoczęciem treningu z pompkami należy wykonać rozgrzewkę mięśni brzucha i rąk, aby zmniejszyć ryzyko kontuzji.

 

Odpowiednio dobrane buty to jeszcze lepsze efekty treningu! Koniecznie kup buty sportowe i wykorzystaj kody rabatowe Nike.

Najpopularniejsze rodzaje pompek – pompki klasyczne, pompki diamentowe, pompki łucznika

Oprócz klasycznych pompek występują także inne rodzaje pompek, które różnią się od siebie poziomem zaawansowania i zaangażowaniem różnych partii mięśniowych.

 

  • Pompki klasyczne – Ciało należy ułożyć w pozycji poziomej do podłoża z twarzą zwróconą w kierunku podłogi. Stopy ułożone blisko siebie. Ciało opieramy na palcach stóp. Ręce rozstawiamy szerzej niż klatka piersiowa, a dłonie lekko odchylamy do zewnątrz. Tułów obniżamy do chwili aż w stawie łokciowym powstanie kąt 90º, następnie kontrolując ruchy wracamy do pozycji początkowej.

 

  • Pompki diamentowe – ten rodzaj pompek angażuje głównie tricepsy oraz mięśnie piersiowe. Pozycja początkowa w przypadku pompek diamentowych jest podobna do pozycji początkowej pompek klasycznych. Ciało należy ułożyć w pozycji poziomej do podłoża z twarzą zwróconą w kierunku podłogi. Stopy ułożone blisko siebie. Ciało opieramy na palcach stóp. Ręce rozstawiamy szerzej niż klatka piersiowa, a dłonie układamy blisko siebie tak, aby palce kciuków i palce wskazujące złączyły się ze sobą. Pomiędzy złączonymi palcami powinien powstać kształt diamentu.

 

Pompki łucznika – to rodzaj pompek, które wymagają większego wysiłku fizycznego. W trakcie trenowania pompek łucznika obciążenie jest asymetrycznie rozłożone na klatce piersiowej. Ciało należy ułożyć w pozycji poziomej do podłoża z twarzą zwróconą w kierunku podłogi. Stopy ułożone blisko siebie. Ciało opieramy na palcach stóp. Ręce rozstawiamy szerzej niż klatka piersiowa, a dłonie lekko odchylamy do zewnątrz. Im szerzej rozstawimy ręce, tym trudniej będzie wykonać ten rodzaj pompek. Ćwiczenie polega na przenoszeniu ciężaru ciała z prawej na lewą rękę i odwrotnie. Ręka, na którą przenoszony jest ciężar ugina się. Równocześnie druga ręka zostaje wyprostowana.  


 

Więcej na temat trening modelowanie sylwetki
Przeładuj

Najmodniejsze fryzury na rok 2021. Hitem jest "syrenka", ale zobaczcie modern mullet. To dopiero odjazd

zobacz 02:09