Młoda dziewczyna gimnastykuje się na sali gimnastycznej
©zinkevych/Fotolia.com

Wyszczuplające nogi ćwiczenia callanetics – efekty są widoczne już po 2 tygodniach

Młoda dziewczyna gimnastykuje się na sali gimnastycznej
©zinkevych/Fotolia.com

Callanetics to ćwiczenia, które angażują zarówno zewnętrzne, jak i wewnętrzne partie mięśni. Polegają one na częstym napinaniu i rozciąganiu mięśni, w precyzyjny, delikatny sposób, a następnie rozluźnianiu ich. Efektem regularnych ćwiczeń jest wzmocnienie mięśni, ale też wyszczuplenie wybranych części ciała, np. nóg.

 

Callanetics bazuje na ćwiczeniach, które wykonywane są przez profesjonalnych tancerzy zajmujących się tańcem klasycznym (baletem).

Ćwiczenia callanetics na nogi w klęku

Uklęknij na macie do ćwiczeń, nogi powinny być złączone.

  • Unieś ręce do góry i spleć dłonie.
  • Powoli opuszczaj biodra do momentu, aż pośladki dotkną pięt.
  • Powoli podnoś się do klęku.
  • Powtórz ćwiczenie 10 razy.

 

Uklęknij na macie jedną ręką opierając się lekko na krześle lub blacie stołu.

  • Podnieś do tyłu prawą nogę ugiętą w kolanie.
  • 5 razy podnieś nogę odrobinę wyżej, tak jakbyś chciała poprawić swoją pozycję.
  • Opuść prawą nogę do klęku i wykonaj to samo ćwiczenie lewą nogą.
  • Powtórz ćwiczenie 10 razy dla każdej nogi.

 

Pozostań w pozycji klęczącej z poprzedniego ćwiczenia.

  • Prawą nogę wyprostuj do boku tak, żeby dotykać podłogi samymi palcami.
  • Unieś prawą wyprostowaną nogę 5 razy.
  • Powróć do klęku i powtórz to ćwiczenie dla lewej nogi.
  • Ćwiczenie należy wykonać 10 razy prawą i 10 razy lewą nogą.

Ćwiczenia callanetics na nogi na stojąco

Stań na macie ze złączonymi nogami.

  • Unieś do przodu prawą nogę zgiętą w kolanie i wytrzymaj tak przez 5 sekund.
  • Następnie wyprostuj nogę i wytrzymaj w tej pozycji kolejne 5 sekund.
  • Powoli opuść nogę.
  • To samo zrób nogą lewą.
  • Powtórz ćwiczenie 10 razy dla każdej z nóg.

 

Stań prosto i podeprzyj się lekko na oparciu krzesła lub blacie stołu.

  • Ustaw stopy tak, żeby kolana były skierowane na zewnątrz.
  • Wespnij się na palce, a następnie zegnij nogi w kolanach.
  • Powoli wyprostuj nogi na tyle, na ile jest to możliwe.
  • Powtórz to ćwiczenie 10 razy.

 

Stań prosto w pozycji z poprzedniego ćwiczenia.

  • Stań na palcach, nogi powinny być ugięte w kolanach.
  • Przy zachowaniu prostej sylwetki wypchnij biodra do przodu i unieś odrobinę do góry.
  • Wytrzymaj w takiej pozycji przez 5 sekund, a następnie powoli wróć do pozycji wyjściowej.
  • Powtórz to ćwiczenie 10 razy.

 

Stań w dużym rozkroku, podpierając się lekko o krzesło lub blat stołu.

  • W rozkroku ugnij nogi w kolanach i stań na palcach.
  • Prostuj powoli nogi w kolanach.
  • Wracaj do pozycji z ugiętymi nogami.
  • Powtórz ćwiczenie 10 razy.

Ćwiczenie callanetics na nogi i biodra na leżąco

Ułóż się na macie na prawym boku, ciało powinno być podparte na łokciu prawej ręki.

  • Wysuń lewą nogę do przodu, zegnij ją w kolanie tak, aby było ono skierowane do przodu (tak jak ramię, na którym się podpierasz) i podeprzyj się nią. Stopa powinna całą powierzchnią przylegać do podłogi. Nogę możesz przytrzymać prawą ręką.
  • Prawa noga powinna spoczywać na podłodze zewnętrzną stroną.
  • Unoś i opuszczaj prawą nogę 5 razy.
  • Powtórz to samo ćwiczenie na lewym boku lewą nogą.
  • Ćwiczenie powtórz 10 razy na prawym i 10 razy na lewym boku.

 

Uwaga! Podczas ćwiczeń zwracaj uwagę na to, czy twoje plecy są wyprostowane. Najlepiej jest ćwiczyć callanetics w obcisłym, ale wygodnym stroju, przed lustrem, aby móc lepiej kontrolować swoje ruchy.


Przeładuj

Felek z "Gogglebox" zdradza kulisy show. Dlaczego duża część programu musi być wycięta?

zobacz 00:59