Kobiety ćwiczące jogę
Image by LifetimeStock.com

Power joga to ćwiczenia mające na celu aktywizację każdego mięśnia w ciele. Są to intensywne treningi, w których łączone są elementy fitnessu z asztanga jogą.

Power joga – dla kogo?

Power joga jest przeznaczona przede wszystkim dla osób, którym zależy na wzmacnianiu ciała, koncentracji i elastyczności. Jest tworem wygenerowanym w Stanach Zjednoczonych przez wieloletnią nauczycielkę asztangajogi - Beryl Bender Birch, która stworzyła ten rodzaj treningu na potrzeby sportowców i atletów. W ten sposób chciała też przybliżyć Amerykanom filozofię Wschodu. Asztangajoga to rodzaj ćwiczeń wymagających wytrzymałości i siły. Połączenie jej z fitnessem doprowadziło do zwiększenia dynamiki wykonywanych pozycji, które są dużo bardziej złożone niż w jodze tradycyjnej.

Power joga – jakie są rezultaty?

Ćwiczenia izometryczne i ich dynamika powodują intensywne spalanie tkanki tłuszczowej i pobudzają metabolizm do szybszej pracy. Są to zajęcia szczególnie polecane dla osób z dobrą wytrzymałością fizyczną. W ćwiczeniach jest duża dowolność, nie ma konieczności trwania w wybranych asanach po kilka minut. Ćwiczenia są dynamiczne, ukierunkowane na wzmocnienie całego ciała i poprawę wytrzymałości mięśniowej.