sprzęt na siłowni
©zhu difeng/Fotolia

Pompki na poręczach powinny być stałym elementem treningu siłowego dla tych, którym zależy na rozbudowaniu mięśni klatki piersiowej i tricepsów. Podczas wykonywania pompek na poręczach, obciążeniem jest ciężar własnego ciała. Na poręczach możesz wzmocnić swoje ramiona na tyle, że będziesz mógł łatwo przejść do robienia pompek na jednej ręce.

Jak prawidłowo ułożyć ręce do pompek na poręczach?

Uchwyć poręcze dłońmi. Dłonie powinny spoczywać na nich prostopadle do ramion, nie rozstawiaj ich zbyt szeroko. Łokcie powinny być skierowane do tyłu. Poręcze znajdują się na większości siłowni. Zamiast profesjonalnych poręczy możesz jednak wykorzystać do robienia pompek inne przedmioty, które będą znajdowały się mniej więcej na wysokości twoich łokci, będą na tyle stabilne, żeby cię utrzymać, i które będzie można ustawić w dogodnej odległości od siebie.

Jak prawidłowo robić pompki na poręczach?

Uchwyć dłońmi poręcze, ręce powinny być wyprostowane w łokciach. Ugnij nogi w kolanach, żeby nie dotykały ziemi. Uginaj ręce do momentu, kiedy ramię i przedramię utworzą kąt 90 stopni. Następnie powoli prostuj ręce i podciągaj się. Tułów powinien być wyprostowany i poruszać się tylko w górę i w dół, należy starać się, żeby nie kołysał się do przodu i do tyłu ani na boki.

 

Powtórz podciągnięcie się i opuszczenie 10 razy bez przerwy. Po jednej takiej serii zrób 45 sekund przerwy i powtórz ją.