kijki do nordic walking
©f9photos/Fotolia

Czy warto uprawiać nordic walking, odchudzając się

kijki do nordic walking
©f9photos/Fotolia

Efekty nordic walking to wzmocnienie mięśni rąk, nóg, tułowia oraz lepsza praca układu oddechowego i sercowo-naczyniowego. Maleje ryzyko kontuzji, obciążenia i urazów stawów oraz kręgosłupa. Organizm się dotlenia, wzmacnia się jego kondycja, witalność i łatwiej jest utrzymać dobre zdrowie i samopoczucie.

 

Godzina nordic walkingu w średnim tempie oznacza spalone 336 kalorii. Znacznie zwiększa to kaloryczne zapotrzebowanie organizmu, pozwalając na dodatkową porcję jedzenia lub zrzucenie wagi.

Nordic walking a spalanie kalorii

Kobieta ważąca średnio 60 kg w ciągu godzinnego uprawiania nordic walking z przeciętną prędkością 5 km na godzinę spala około 336 kalorii. Aby stracić tyle samo dostarczonej wcześniej do organizmu z pożywieniem energii, należy: jeździć na rowerze przez 84 minuty, biegać z prędkością 15 km/h przez 22 minuty lub szybko pływać stylem klasycznym przez 33 minuty. 336 kalorii zawiera się np. w czekoladowym batoniku, porcji frytek z frytkownicy czy smażonym w panierce kotlecie z indyka. Regularne, godzinne uprawianie nordic walking zwiększa zapotrzebowanie kaloryczne organizmu 60-kilogramowej kobiety do 2757 kalorii dziennie.

Czy nordic walking wspomaga odchudzanie

Uprawianie nordic walking jest skuteczniejsze niż marsz bez kijków w podobnym tempie. Prawidłowo wykonywany angażuje aż 90% systemu mięśniowo-szkieletowego całego ciała, co sprzyja pracy zaniedbywanych na co dzień mięśni i znacznie szybszej utracie kilogramów. Jednocześnie spala się o 20% więcej kalorii i zużywa o tyle samo więcej tlenu, a tętno wzrasta o 13%. Dlatego nordic walking jest polecany jako aktywność fizyczna na skuteczne odchudzanie.

Ćwiczysz Nordic Walking i szukasz wygodnej odzieży? Wejdź na tę stronę i wykorzystaj Eastend kody rabatowe.

Efekty nordic walking

Regularny nordic walking wzmacnia mięśnie ramion, górnej części tułowia, kończyn dolnych, zwiększa ruchomość górnego odcinka kręgosłupa, poprawia funkcjonowanie układów sercowo-naczyniowego oraz oddechowego. Odciąża stawy i kręgosłup, minimalizuje ryzyko kontuzji, jest więc dobrym rodzajem aktywności dla osób z problemami ortopedycznymi i nadwagą. W porównaniu z tradycyjnym marszem obciążenie stawów kolanowych oraz pleców jest mniejsze o 5 kg z każdym stawianym krokiem na równym podłożu. Nordic walking pomaga budować kondycję, wytrzymałość, zachować zdrowie, witalność, usprawnia przemianę materii, utrzymuje szczuplejszą sylwetkę, dotlenia organizm.

Przeładuj

TYLKO U NAS: Chris z "Hotelu Paradise" i jego ukochana Monika chcą wziąć ślub! "Stworzymy prawdziwą rodzinę"

zobacz 01:48