Monitor aktywności fizycznej
© vadymvdrobot/Fotolia.com

Monitor aktywności fizycznej – opaska, która zmotywuje do zmiany stylu życia

Monitor aktywności fizycznej
© vadymvdrobot/Fotolia.com

Używając monitora aktywności fizycznej, dowiesz się, jaki jest twój dzienny wysiłek fizyczny, przebyty dystans, puls oraz wartość snu. Dzięki temu będziesz mógł wprowadzić zmiany w swoim codziennym funkcjonowaniu.

 

Jeśli uprawiasz sport nigdy do końca nie wiesz, ile spalasz kalorii. Z tego powodu trudno jest zaplanować sobie codzienną aktywność oraz wartość energetyczną posiłków. Monitor aktywności fizycznej pokaże ci informacje o przebytym dystansie, liczbie wykonanych kroków oraz spalonych kalorii.

W jaki sposób działa monitor aktywności fizycznej?

Monitor to opaska, którą zakładasz na nadgarstek. Wyglądem przypomina gumową bransoletkę, jest jednak nieco grubsza i trwalsza. Wewnątrz monitora aktywności fizycznej znajdują się małe czujniki, które pobierają informacje z twojego ciała, zarówno podczas ruchu, jak i bezczynności. Przy pierwszym użyciu opaski musisz ją skonfigurować, o czym przeczytasz w instrukcji obsługi produktu. Po włączeniu urządzenia należy podać w specjalnej aplikacji swój wiek, wzrost oraz wagę. W niektórych modelach istnieje możliwość wprowadzenia informacji na temat preferowanych celów, np. ile kroków zamierzasz zrobić, albo ile kalorii spalić w danym dniu. Są również monitory z wbudowanym pulsometrem. Nie tylko zbadają puls, ale również pokażą, w jakich sytuacjach się męczysz lub stresujesz.

Zalety używania monitora

Użytkowanie monitora ma wiele zalet:

  • pokazuje przebyty dystans i spalone kalorie,
  • motywuje do aktywności fizycznej,
  • wyświetla informację o postępach, jakie zrobiłeś,
  • posiada funkcję budzika,
  • analizuje efektywność snu,
  • pokazuje wartość kaloryczną posiłków,
  • daje możliwość pobrania wielu bezpłatnych aplikacji,
  • można go używać w wilgotnych warunkach oraz niskich i wysokich temperaturach.

Wady monitora aktywności fizycznej

Monitor aktywności fizycznej, pomimo wielu zalet, ma też kilka wad:

  • Nie jest stuprocentowo wiarygodny. Monitor czasem pokazuje zawyżone albo zaniżone wartości. Jest to uciążliwe dla osób na specjalnych dietach oraz sportowców, którzy muszą szczegółowo znać długość pokonanego dystansu.
  • Często się psuje bez wyraźnej przyczyny.
  • Szybko się eksploatuje. Niektóre modele potrafią funkcjonować jedynie przez kilka tygodni, więc nie jest to trwałe urządzenie.
  • Wbrew zapewnieniom producentów, wiele rodzajów monitorów psuje się pod wpływem wilgoci, potu, mrozu czy wysokiej temperatury.
  • Jest to drogie urządzenie, często nieadekwatne do jakości.

Jaki monitor wybrać?

Na rynku są dostępne różne rodzaje monitorów aktywności fizycznej. Jedne mają więcej funkcji, inne mniej – wszystko zależy od ceny. A ta waha się od stu do nawet tysiąca złotych. Jeśli nie masz dużych wymagań, możesz zainwestować w zwykłe urządzenie tego typu. Pokazuje liczbę wykonanych kroków, pokonaną odległość oraz spalone kalorie. Przy zakupie monitora sprawdź, czy jest on wodoodporny.

 

Droższe modele analizują wartość kaloryczną (a niekiedy i odżywczą) posiłków, mierzą puls oraz badają efektywność snu. Większość z nich ma wbudowaną funkcję budzika.

 

Więcej na temat trening
Przeładuj

Doda zdradziła nam, gdzie odbędzie się druga edycja koncertu "Artyści przeciw nienawiści"

zobacz 00:49