Kobieta siedzi na schodach i zakłada rolki.
©Kalim/Fotolia

Rolki to sposób na szybkie spalenie kalorii. Technika i efekty jazdy na rolkach

Kobieta siedzi na schodach i zakłada rolki.
©Kalim/Fotolia

Jazda na rolkach pomaga spalić kalorie, poprawia kondycję i równowagę. Godzina jazdy na rolkach pomoże spalić około 700 kcal. Efekty jazdy na rolkach to smukłe ciało, pozbycie się cellulitu i wyrzeźbienie mięśni. Jazda na rolkach odpręża i redukuje stres.

Jazda na rolkach a spalanie kalorii

Jeżdżenie na rolkach to ćwiczenie dynamiczne. Prędkość osiągana podczas jazdy może sięgać nawet 20 km/h. Jazda na rolkach pomaga spalić więcej kalorii niż gimnastyka. Wszystko zależy jednak od stopnia intensywności jazdy, czasu poświęconego na treningi i indywidualnych predyspozycji. Osoba, która waży około 65-75 kg podczas godzinnej jazy na rolkach może spalić od 450 kcal do 720 kcal. Tyle samo kalorii można spalić w trakcie 90 minut jazdy na rowerze lub dwóch godzin aerobiku.

Jazda na rolkach: efekty

Efekty jazdy na rolkach to smukła sylwetka i szczupłe nogi. W trakcie jazdy na rolkach angażowane są mięśnie nóg, rąk, ud, tułowia i pośladków. Jazda na rolkach uelastycznia ciało i rzeźbi mięśnie. Efektem jazdy na rolkach jest pozbycie się cellulitu, podniesienie i zaokrąglenie pośladków. Treningi na świeżym powietrzu poprawiają krążenie i dotleniają organizm. Jazda na rolkach nie obciąża kręgosłupa, stawów ani kolan.

Jazda a rolkach: technika

W trakcie jazdy na rolkach kolana należy lekko ugiąć i ustawić blisko siebie. Pozytywnie wpływa to na amortyzację i poprawę stabilności. Szeroko rozstawione kolana powodują ławą utratę równowagi, a w efekcie upadek. Rolki powinny być ustawione względem siebie w kształt litery „V” (pięty blisko siebie, palce oddalone). Aby ułatwić znalezienie środka ciężkości i nie stracić równowagi, jeżdżąc na rolkach należy patrzeć przed siebie, tak aby widzieć na 10-20 m przed sobą. Podczas jazdy ciało powinno być lekko wychylone do przodu. Jazda na rolkach polega na odpychaniu się nogą znajdującą się z tyłu. Po odepchnięciu się nogę z tyłu przesuwamy do przodu i przenosimy na nią ciężar ciała. Podobnie postępujemy po odepchnięciu się drugą nogą. Ruchy powinny być płynne i posuwiste. Stopy przez cały czas jazdy na rolkach powinny być ustawione w kształt litery „V”.

Więcej na temat trening modelowanie sylwetki
Przeładuj

Michał Szpak ostro do swojej przyjaciółki w "The Voice of Poland"! Jej udział zaszkodzi ich prywatnym relacjom?

zobacz 01:04