Jazda na rowerze
© ramonespelt/Fotolia.com

Jazda na rowerze to skuteczny sposób na zgrabne uda i pośladki. Regularne przejażdżki rowerowe pozwalają wyszczuplić nogi i szybko schudnąć.

Ile kalorii spalisz jeżdżąc na rowerze?

Podczas 15-minutowej jazdy można spalić 150 kcal.

Dokładna liczba spalonych kalorii zależy od kilku czynników:

  • osoby jeżdżącej na rowerze – jej wagi, wydolności i ogólnej formy,
  • sposobu jazdy – szybkości, intensywności, korzystania z przerzutek ułatwiających jazdę,
  • terenu – więcej kalorii spala się podczas jazdy pod górę niż na płaskim terenie.

Jazda na rowerze a odchudzanie

Jazda na rowerze to jeden z najlepszych sposobów na odchudzanie.

Pozwala na skuteczną redukcję wagi, ale należy przestrzegać kilku zaleceń:

  • Jazda na rowerze powinna trwać minimum pół godziny. Dopiero po 30 minutach organizm zaczyna spalać tłuszcz – wcześniej zużywa glikogen.
  • Jazda musi być regularna – jedna przejażdżka w tygodniu to za mało, by zobaczyć efekty. Należy ćwiczyć minimum 3 razy w tygodniu, a jeśli tylko to możliwe, to nawet codziennie.
  • Wysiłek powinien być umiarkowany i interwałowy – wskazane jest jeżdżenie po równej powierzchni, bez wzniesień, w równym tempie. Po około 20 minutach wskazane jest zwiększenie szybkości na maksimum swoich możliwości, by po 5 minutach wrócić do umiarkowanego tempa.

Efekty odchudzania na rowerze widać już po dwóch tygodniach regularnego treningu.

Jakie mięśnie pracują podczas jazdy na rowerze?

W trakcie jazdy na rowerze pracują przede wszystkim trzy partie mięśni:

  • mięśnie nóg – łydki, mięsień dwugłowy i czworogłowy ud;
  • mięśnie pośladków;
  • mięśnie brzucha.

Najintensywniej pracują mięśnie nóg, stąd często pojawia się pytanie o to, czy jazda na rowerze nie rozbuduje za bardzo łydek i ud, przez co staną się mało kobiece i nieestetyczne. Nie należy sugerować się sylwetkami kolarzy, którzy pracują nad swoimi umięśnionymi i rozbudowanymi nogami nie tylko na rowerze, ale wykonując także specjalne treningi na dolne partie ciała.

Trening na rowerze - jakie da efekty?

  • wzmocni łydki i uda,
  • ujędrni je,
  • ogólnie wysmukli nogi,
  • wykonywany według wyżej wskazanych zaleceń na pewno nie sprawi, że będą nadmiernie rozbudowane.

Jazda na rowerze to bardzo dobry sposób na to, by wyszczuplić nogi. Efektem regularnej jazdy są także jędrne, podniesione pośladki oraz płaski brzuch.

Jazda na rowerze stacjonarnym 

Jazda na rowerze stacjonarnym – spinning - przypomina jazdę na rowerze kolarskim. Uruchamia dodatkowo mięśnie ramion. W czasie spinningu m.in. przenosi się ciężar ciała na klatkę piersiową.

 

Każdy trening należy połączyć z niskokaloryczną dietą. W innym wypadku wymodelowana jazdą na rowerze sylwetka zgubi się pod warstwą tłuszczu. Nawet najbardziej intensywne ćwiczenia nie dadzą efektów, jeśli dieta będzie niezdrowa, pełna wysoko przetworzonego jedzenia.