Kobieta ze skakanką
©Peter Atkins/Fotolia

Każdy kinoman, który przepada za cyklem filmów o Rocky'm Balboa przypomina sobie sceny, przedstawiające go trenującego na skakance. Ten prosty przyrząd, kojarzony bardziej z zabawą małych dziewczynek, okazuje się zbawienny w trakcie treningu i walki o smukłą sylwetkę. Jak skakać na skakance, żeby schudnąć? Odpowiedź jest prosta – wyprostować się, wciągnąć brzuch i starać się trzymać łokcie przy boku.

 

Skacząc na skakance w prawidłowym ułożeniu ciała możesz spalić aż 400 kalorii w ciągu półgodzinnego treningu. Warto trenować ze skakanką trzy razy w tygodniu. Nie traktuj jednak tego ćwiczenia jako jedyne zadanie. Skakanie na skakance sprawdza się idealnie jako rozgrzewka, ponieważ:

  • rozgrzewa mięśnie,
  • poprawia motorykę i ogólną koordynację ruchową,
  • zwiększa wydajność stanów (skutecznie je rozgrzewa i pobudza do intensywniejszych ćwiczeń),
  • poprawia samopoczucie i daje duży zastrzyk pozytywnej energii motywujący do wysiłku fizycznego.

Skakanie na skakance jest idealną formą wysmuklenia i wyrzeźbienia ciała – działa na mięśnie brzucha, pośladków, ud i łydek. Poprawia krążenie krwi oraz usprawnia koordynację ruchową.

Jak poprawnie skakać na skakance?

Skakać na skakance potrafi każdy, nie każdy jednak jest świadomy konieczności utrzymywania prawidłowej postawy podczas wykonywania tego ćwiczenia. Pamiętaj o wyprostowanych plecach, wciągniętym brzuchu, elastycznych i rozluźnionych kolanach. Utrzymywanie łokci przy ciele wprawi we wzmożony ruch również mięśnie ramion i przedramion.

 

Czego unikać:

  • skakania na sztywnych kolanach,
  • skakania na twardym podłożu,
  • braku odpowiedniego stroju: ubranie musi być luźne, niekrępujące ruchów, buty sportowe.

Skakanie na skakance a brzuch

Powracając jeszcze na chwilę do poprawnej postawy podczas skakania na skakance, przypomnij sobie o ważnym jej aspekcie – trzymaniu napiętego brzucha. Wzmocni on nie tylko postawę, mięśnie kręgosłupa, ale również wprawi w ciągłą pracę mięśnie brzucha. Dzięki temu wysmukli sylwetkę w okolicach talii oraz pomoże walczyć z „oponką”.

 

Skakanie na skakance nie jest wskazane dla osób z problemami serca czy krążenia. Nie jest również polecane osobom ze schorzeniami stawów, kości i otyłością – ćwiczenie obciąża układ kostno-stawowy, który w tych przypadkach już jest nadwyrężony.

 

Więcej na temat trening modelowanie sylwetki