kobita przykłada miarkę do uda
Image by LifetimeStock.com

Żeby stawić czoło cellulitowi na nogach, nie musisz spędzać godzin na siłowni. Skutecznym sposobem na spalenie tłuszczu i pozbycie się cellulitu są intensywne ćwiczenia, które trwają ok. 20 minut, tzw. trening interwałowy.

Dlaczego trening interwałowy redukuje cellulit?

Trening interwałowy to sposób na to, żeby szybko spalić tłuszcz. Musisz jednak przygotować się na duży wysiłek bez chwili wypoczynku. Podczas treningu nie możesz nawet na minutę się zatrzymać, możesz najwyżej trochę zwolnić. Pierwsze dwa treningi interwałowe powinny być krótsze, trwać ok. 10 minut. Kolejne mogą trwać już 20-30 minut.

 

Trening interwałowy poprawia metabolizm i sprawia, że nawet kilka godzin po nim tłuszcz dalej jest spalany. 20 minut intensywnych ćwiczeń dziennie pobudzi cię do działania na cały dzień, dzięki czemu będziesz mogła zrezygnować z kawy, która powoduje zatrzymywanie wody w organizmie i zwiększa objawy cellulitu. Intensywny wysiłek to także dużo utraconej wraz z potem wody, a z nią toksyn. To toksyny zgromadzone w tkance tłuszczowej odpowiadają za rozwój cellulitu. Pamiętaj, żeby po treningu uzupełnić wodę.

Przykładowe ćwiczenia interwałowe redukujące cellulit na nogach

Oto jedna seria ćwiczeń, która wchodzi w skład treningu interwałowego. Powtarzaj ją początkowo przez 10, potem przez 20 minut.

 

1. Bieganie w miejscu

Zacznij trening od biegania w miejscu przez 30 sekund.

2. Wypady nóg do tyłu

Wysuwaj naprzemiennie nogi do tyłu i uginaj je tak, żeby ta, która znajduje się z tyłu dotknęła kolanem podłogi. Wykonaj to ćwiczenie po 15 razy dla każdej nogi.

3. Przysiady z wyskokiem

Kucnij i połóż dłonie przed sobą na podłodze. Potem z tej pozycji wyskocz najwyżej jak potrafisz. Powtórz to 15 razy.

4. Stań z nogami przylegającymi do siebie. Ugnij nogi w kolanach i skacz przez 15 sekund.

 

Powtórz całą serię, nie robiąc przerwy.

Przeciwwskazania do treningu interwałowego

Treningu interwałowego nie powinny wykonywać osoby, które mają problemy z sercem lub inne choroby, w przypadku których intensywny wysiłek w szybkim tempie jest niewskazany, np. astmę. Jeśli cierpisz na taką chorobę, wybierz inne sposoby walki z cellulitem, np. masaże.