Mężczyzna ćwiczy zimą na świeżym powietrzu.
©leszekglasner/Fotolia.com

Jak szybko schudnąć po zimowym łakomstwie. Skuteczne ćwiczenia

Mężczyzna ćwiczy zimą na świeżym powietrzu.
©leszekglasner/Fotolia.com

Przyrost masy ciała zimą jest problem wielu osób. Niezawodnym sposobem na schudnięcie jest rozpoczęcie ćwiczeń oraz stosowanie się do zasad zdrowego żywienia. Popularnymi ćwiczeniami odchudzającymi są: aerobik, pływanie, jazda na rowerku stacjonarnym oraz programy treningowe opracowane przez trenerów fitness.

 

Skuteczne odchudzanie po świętach i karnawale powinno składać się z racjonalnej diety oraz regularnej aktywności fizycznej. Efektywnym treningiem będzie np. aerobik, pływanie, energiczne spacery. Ćwiczenia wysmuklające sylwetkę można wykonywać również w domu z pomocą programów treningowych.

 

Ćwiczenia, czyli jak zrzucić zbędne kilogramy po świętach

 

Skutecznym sposobem na powrót do formy i szczupłej sylwetki po świętach jest stosowanie się do zasad zdrowego żywienia połączone z regularną aktywnością fizyczną. W zimą doskonałą propozycją jest uczęszczanie na siłownię lub do klubów fitness, gdzie z pomocą profesjonalnych trenerów w szybki sposób poprawi się własną kondycję oraz utraci zbędne kilogramy. Ważne jest, by do rozpoczęcia treningów lub wznowienia ich po przerwie podejść rozważnie. Zaczynając od razu od dużych obciążeń i forsownych ćwiczeń, można doprowadzić do przeciążenia organizmu, a nawet do niebezpiecznych dla zdrowia kontuzji. Przed przystąpieniem do treningu należy wykonać rozgrzewkę, która przygotuje ciało do ciężkiej pracy. Szybkie efekty przynoszą ćwiczenia aerobowe, takie jak: jazda na rowerze stacjonarnym czy bieg na bieżni. Skutecznym, a zarazem przyjemnym sposobem na pozbycie się kilogramów jest pływanie, które angażuje do pracy całe ciało.

 

Ćwiczenia na świeżym powietrzu zimą

 

W porze zimowej warto podjąć się aktywności fizycznej na świeżym powietrzu. należy jednak pamiętać o ciepłym ubraniu i nieprzemakalnym obuwiu. Jednym z łatwiejszych i przyjemniejszych ćwiczeń jest energiczny spacer. Decydując się na taką formę ćwiczeń fizycznych, warto wyposażyć się w kijki do nordic walkingu. Ćwicząc przy ich pomocy, można spalić od 400 do 450 kcal w godzinę. Efektywne odchudzanie zapewni również jogging pozwalający na spalenie nawet 500 kcal w ciągu godziny. Biegając, należy uważać na oblodzone nawierzchnie. Tempo biegu należy dostosować do własnych możliwości, pamiętając, by nie przeforsować organizmu. Sposobem na odchudzanie jest również jazda na rowerze, z której wcale nie trzeba rezygnować zimową porą. Efektem godzinnej jazdy na jest pozbycie się około 400 - 500 kcal w zależności od masy ciała oraz intensywności treningu. W przypadku, gdy na dworze leży śnieg, a ulice i chodniki są oblodzone, należy zakupić specjalne opony, które zapobiegają poślizgom i wypadkom. Efektywnym, a zarazem przyjemnym sportem zimowym jest jazda na łyżwach, w trakcie której można spalić od 300 do nawet 800 kcal. Podjęcie się tego rodzaju aktywności nie wymaga długotrwałych i kosztownych przygotowań - wejście na lodowisko kosztuje kilka złotych, podobnie jak wypożyczenie łyżew. Skuteczne odchudzanie zapewnią również narty biegowe, które są jednocześnie doskonałym pomysłem na aktywny wypoczynek. Godzinny trening o średniej intensywności pozwala na spalenie średnio około 400 kcal. Zaletą jest to, że w celu uprawiania narciarstwa biegowego nie trzeba wyjeżdżać w góry, wystarczy rozległy i zaśnieżony teren. Sportem gwarantującym szybkie schudnięcie jest również jazda na nartach, która dostarczy przy okazji dużej dawki adrenaliny i pięknych widoków na ośnieżone szczyty górskie. Intensywna jazda na nartach spala ponad 600 kcal, a w tempie rekreacyjnym około 300 kcal.

 

Jak szybko schudnąć - pozimowe ćwiczenia w domu

 

Efektywne ćwiczenia odchudzające można wykonywać również we własnym domu. Podstawową zasadą, aby domowy trening był skuteczny, jest systematyczność. Należy ćwiczyć przynajmniej 3 razy w tygodniu, początkowo po 30 minut. Warto zaopatrzyć się w urządzenie pozwalające na efektywne spalenie zbędnych kalorii, takie jak: rower stacjonarny (około 350 kcal/godzina), stepper (od 300 do 500 kcal/godzina) lub orbitrek (od 350 do 500 kcal/godzina). Prostym sposobem na smukłą sylwetkę jest również skakanie na skakance, które można łączyć np. z planem treningowym opartym na wykonywaniu pajacyków, podskoków, ćwiczeń na brzuch i pośladki. Ćwicząc w domu, można wykorzystywać popularne programy odchudzające opracowane przez znanych trenerów fitness. Są one dostępne na płytach w różnych sklepach, a niekiedy również w kioskach jako dodatki do gazet. Niektóre z nich można również znaleźć na serwisie internetowym YouTube. Wśród najpopularniejszych programów znajduje się np. „Skalpel” autorstwa Ewy Chodakowskiej, „Wyzwanie: 30 dni z Mel B” oraz ćwiczenia z Martą Henning. Treningi te są stosunkowo łatwe i pozwalają na wyszczuplenie i wymodelowanie każdej partii ciała.

Przeładuj

Kate i William przez lata trzymali to w tajemnicy. Teraz wszystko wyszło na jaw! Kate będzie wściekła?

zobacz 01:06